Kovács Kármen: A divat mint fogyasztói externália. In: Érzelmek és indulatok a gazdaságban : a gazdasági szereplők viselkedésének sajátosságai a döntésekben és folyamatokban. pp. 254-272. (2012)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
erzelmek_es_indulatok_a_gazdasagban_254-272.pdf Letöltés (317kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A divatjavak fogyasztásának a normál javakéhoz képest számos sajátossága van; meghatározó az, hogy az érzelmek és a társadalmi hatások jelentősen befolyásolják a fogyasztói döntéshozatalt és hasznosságot, illetve hogy valamiféle kollektív fogyasztás történik. Ebből következően az egyén divatjószág iránti keresletét erősen meghatározza a többi, azonos stílusú terméket fogyasztó egyén száma – a divat így tehát egyfajta fogyasztási, hálózati externáliának tekinthető. Ennek feltárásához elsőként a divat vállalatgazdasági szerepét és hatását vizsgálom, majd a divatjavak fogyasztásának közgazdasági hátterét tanulmányozom. A divat terjedését és változását a klubok elmélete, a sznob és a bandwagon hatás érvényesülése, valamint a fogyasztói hasznosság alapján elemzem. Ezek a tényezők határozzák meg a divatjavakhoz kapcsolódó egyéni és piaci keresleti görbéket is, amelyek ismerete vállalatgazdasági szempontból releváns.
Mű típusa: | Könyv része |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Érzelmek és indulatok a gazdaságban : a gazdasági szereplők viselkedésének sajátosságai a döntésekben és folyamatokban |
Dátum: | 2012 |
ISBN: | 978-963-306-117-6 |
Oldalak: | pp. 254-272 |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/57381/ |
Kulcsszavak: | Divat, Fogyasztás |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 270-272. ; összefoglalás magyar nyelven |
Feltöltés dátuma: | 2019. máj. 21. 10:09 |
Utolsó módosítás: | 2020. ápr. 02. 10:13 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57563 |
Tétel nézet |