So many goods, so many anchorings

Szepesi, László and Komáromi, György: So many goods, so many anchorings. In: Érzelmek és indulatok a gazdaságban : a gazdasági szereplők viselkedésének sajátosságai a döntésekben és folyamatokban. pp. 488-502. (2012)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
erzelmek_es_indulatok_a_gazdasagban_488-502.pdf

Download (114kB) | Preview

Abstract

This article will discuss some aspects of the well-known behavioral pattern in decision making; the anchoring. We will present some empirical evidence that in bidding for three different goods the strength of the anchoring effect was significantly different, which could be explained by qualitative issues. Using experimental data we found no significant difference between female and male decisions, and we could not support that involving money in the experiments would matter either.

Item Type: Book Section
Journal or Publication Title: Érzelmek és indulatok a gazdaságban : a gazdasági szereplők viselkedésének sajátosságai a döntésekben és folyamatokban
Date: 2012
ISBN: 978-963-306-117-6
Page Range: pp. 488-502
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57381/
Uncontrolled Keywords: Döntéshozatal, Közgazdaságtan
Additional Information: Bibliogr.: 497. p. ; összefoglalás angol nyelven
Date Deposited: 2019. May. 21. 11:30
Last Modified: 2020. Apr. 02. 10:13
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57576

Actions (login required)

View Item View Item