A márkaközösségek, mint a csoportos fogyasztás sajátos megjelenési formái

Prónay Szabolcs; Hetesi Erzsébet: A márkaközösségek, mint a csoportos fogyasztás sajátos megjelenési formái.

[thumbnail of marketing_megujulas_061-071.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
marketing_megujulas_061-071.pdf

Letöltés (364kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban a csoportba tartozás jóval szélesebb értelmezést igényel, mivel manapság igen könnyen válhatunk csoport taggá személyes jelenlét nélkül is akár a közösségi médián, akár a fogyasztás aktusán keresztül. Mi ez utóbbi jelenséggel foglalkozunk, vagyis azzal, hogy miként alakíthat ki csoporttudatot az azonos márka választása, illetve a márka fogyasztása milyen befolyással van a csoporttagságra. A márkaválasztás mentén szerveződő csoportokat nevezzük márkaközösségeknek, melyek tagjait az azonos márkához való lojalitásuk köt össze. Tanulmányunkban bemutatjuk a fogyasztás csoportképző jellegét, a márkaközösségek jellemzőit, és kitérünk a márkaközösségek egy sajátos esetére a márka-szubkultúrákra – ami egy-egy márka köré szerveződő összetartó közösség, melynek tagjai a társadalmi makrokultúra által követett értékektől és normáktól eltérő elveket követnek. Kísérletet teszünk a márkaközösségek és a márka-szubkultúrák közötti viszony meghatározására, modellezésére. Megközelítésünkben a márka-szubkultúrák a márkaközösségek sajátos esetének tekinthetőek: míg utóbbinál a márka a fő összetartó erő, addig előbbinél a közösséghez való tartozás. A márka közösségképző erejét kvalitatív vizsgálaton keresztül illusztráljuk, bemutatva a fiatalok márkaválasztásának e sajátos motivációit.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai
Dátum: 2014
ISBN: 978-963-306-312-5
Oldalak: pp. 61-71
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57388/
Kulcsszavak: Marketing, Márka, Fogyasztói magatartás
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 70-71. ; összefoglalás magyar nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. máj. 24. 12:09
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 11:52
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57642
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet