Hogyan allokálják a kis- és középvállalatok stratégiai erőforrásaikat a teljesítmény növelése érdekében gazdasági válság idején?

Nagy Gábor; Berács József: Hogyan allokálják a kis- és középvállalatok stratégiai erőforrásaikat a teljesítmény növelése érdekében gazdasági válság idején?

[thumbnail of marketing_megujulas_094-105.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
marketing_megujulas_094-105.pdf

Letöltés (417kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A gazdasági válság olyan külső környezeti tényezőként jellemezhető, mely alapvető hatással van a vállalatok túlélési esélyeire. Válság idején a gazdasági termelés visszaesik, ami számos makroökonómia mutató szimultán változását eredményezi. Ilyen például a bruttó hazai termék csökkenése, valamint az infláció és a munkanélküliségi ráta emelkedése. Ebben a környezetben a vállalatok viselkedésében is jelentős változás kell, hogy bekövetkezzen, hogy képesen legyenek túlélni a gazdasági átmenet viszontagságokkal teli időszakát. A vállalatok vezetői több módon is reagálhatnak a gazdasági válság jelentette körülményekre. Bezárkózhatnak, figyelmen kívül hagyhatják a külső környezet változásait, valamint erőfeszítéseket tehetnek annak érdekében, hogy jobban megismerjék a külső működési feltételeket. A megfelelő adaptáció megköveteli, hogy a vállalatok leképezzék a külső környezetben tapasztalható bizonytalanságot, mely a vállalat stratégiájában, szervezeti felépítésében és folyamataiban realizálódó megfelelő igazodást jelenti. Következésképpen, a környezethez megfelelően adaptálódó vállalatok túlélnek, és gazdaságilag megerősödnek. Kutatásunkban megvizsgáljuk, hogy mely specifikus erőforrások jelentik a túlélés / növekedés kulcsát válság idején a kis- és közepes méretű vállalatoknál. Megvizsgáljuk továbbá, hogy a külső környezeti feltételekhez megfelelően alkalmazkodó kis- és közepes méretű vállalatok felülmúlják-e teljesítményben azokat a vállalatok, melyeknél nem valósul meg az erőforrások megfelelő allokációja.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai
Dátum: 2014
ISBN: 978-963-306-312-5
Oldalak: pp. 94-105
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57388/
Kulcsszavak: Gazdasági válság, Kis- és középvállalkozások
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 103-105. ; összefoglalás magyar nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. máj. 24. 13:08
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 11:52
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57645
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet