Kooperációs kompetencia innovációs hatásai : marketingteendők

Piskóti István: Kooperációs kompetencia innovációs hatásai : marketingteendők.

[thumbnail of marketing_megujulas_123-132.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
marketing_megujulas_123-132.pdf

Letöltés (509kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A jelenlegi, gyorsan változó és hatékonysági kihívásokkal növelt piaci körülmények között a vállalkozások piaci sikere az innovációs tevékenységük hatékonyságától függ. Az innovációk sikerfeltételeit vizsgáló kutatások újra előtérbe kerültek (Cooper–Edgett 2009, Evanschitzky et al. 2012). Az innovációk eredményességét ugyanakkor a cégek technológiai kompetenciái mellett egyre inkább az együttműködők köre, az együttműködések tartalma, intenzitása és a kooperációs, hálózati kompetencia tudatosan építése, menedzselése is meghatározza (Ritter– Gemünden 2003, Hakansson 2010, Csizmadia–Grosz 2012). A tanulmányban bemutatásra kerülő, a magyar vállalati gyakorlatot vizsgáló empirikus kutatás is igazolta a hálózati kompetencia pozitív innovációs hatását, ugyanakkor vizsgálati modellek feltárták, mind a partnerek, mind az együttműködési tartalmak vonatkozásában annak gyengeségeit, fejlesztési lehetőségeit. A javaslatok rendszerezik mindazon teendőket, melyek a vállalatkozások innovációmarketingje, valamint a kutató-szervezetek, a területfejlesztési intézmények stratégiai megoldásai oldaláról szükségesek.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai
Dátum: 2014
ISBN: 978-963-306-312-5
Oldalak: pp. 123-132
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57388/
Kulcsszavak: Innováció, Marketing, Vezetés - vállalati
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 131-132. ; összefoglalás magyar nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. máj. 24. 13:35
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 11:52
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57648
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet