Másokért tenni - önkéntesség Magyarországon

Hofmeister-Tóth Ágnes; Kasza-Kelemen Kata; Piskóti Marianna: Másokért tenni - önkéntesség Magyarországon.

[thumbnail of marketing_megujulas_192-202.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
marketing_megujulas_192-202.pdf

Letöltés (408kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A társadalmi kohézió erősítésében, valamint az állampolgárok környezeti problémák iránti elköteleződésében az önkéntesség kimagasló szerepet játszik. Az önkéntesség megfelelő eszköz arra, hogy az egyén aktív résztvevővé váljon a szociál- és környezetpolitika által kezdeményezett fejlesztéseknek, tevőlegesen vegyen részt a fenntartható jövőkép kialakításában. Jelen tanulmány célja az önkéntes munkavállalás társadalmunkban betöltött szerepének vizsgálata, valamint az elmúlt években bekövetkezett főbb változások ismertetése. Kvantitatív kutatásunk kitért a társadalmi értékrendre, a társadalmi normákra, a környezet iráni aggodalomra, az informáltságra és az egyes környezetvédő magatartások vizsgálatára is. Mindez lehetőséget biztosított az önkéntes munkavállalás helyzetének leírása mellett arra, hogy mélyebben megértsük a fenntartható fejlődés iránti érzékenyítésben betöltött szerepét is. A kutatás 2012 tavaszán online megkérdezéssel zajlott, 954 fő bevonása mellett.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai
Dátum: 2014
ISBN: 978-963-306-312-5
Oldalak: pp. 192-202
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57388/
Kulcsszavak: Önkéntesség, Fenntartható fejlődés
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 201-202. ; összefoglalás magyar nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. máj. 27. 08:30
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 11:52
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57654
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet