A komolyzene támogatásának legújabb trendje

Ásványi Katalin: A komolyzene támogatásának legújabb trendje.

[thumbnail of marketing_megujulas_221-230.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
marketing_megujulas_221-230.pdf

Letöltés (302kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A művészetek, azonbelül is a komolyzene támogatását a nemzetközi szakirodalom elsősorban a vállalatok filantropikus tevékenységei közé sorolja, ugyanakkor sokan csak marketing eszközként tekintenek rá. A vállalatokat a támogatásuk mögött álló motivációjuk alapján négy csoportba sorolhatjuk: haszonleső, médiaszereplő, elkötelezett és altruista. Tanulmányunk célja, hogy megvizsgáljuk a hazai vállalatok komolyzene támogató tevékenységét, melyhez Q-módszer segítségével a következő kutatási kérdésekre kerestük a választ: 1. Milyen mozgatórugók állnak a komolyzene vállalati támogatása mögött? 2. Milyen hasznot hoz vállalatoknak a komolyzene támogatása üzleti és társadalmi szempontból? A kialakult három faktor azt bizonyítja, hogy a komolyzene vállalati támogatása egy új irányba mutat, ahol háttérbe szorul a komolyzene támogatásának kizárólag marketing célú alkalmazása. A trend egyre inkább a stratégiai szemlélet irányába tolódik el, figyelembe véve a támogatások üzleti és társadalmi hasznát.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai
Dátum: 2014
ISBN: 978-963-306-312-5
Oldalak: pp. 221-230
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57388/
Kulcsszavak: Filantrópia, Vezetés - vállalati, Komolyzene
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 229-230. ; összefoglalás magyar nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. máj. 27. 08:42
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 11:52
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57657
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet