Ásványi Katalin: A komolyzene támogatásának legújabb trendje.
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
marketing_megujulas_221-230.pdf Letöltés (302kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A művészetek, azonbelül is a komolyzene támogatását a nemzetközi szakirodalom elsősorban a vállalatok filantropikus tevékenységei közé sorolja, ugyanakkor sokan csak marketing eszközként tekintenek rá. A vállalatokat a támogatásuk mögött álló motivációjuk alapján négy csoportba sorolhatjuk: haszonleső, médiaszereplő, elkötelezett és altruista. Tanulmányunk célja, hogy megvizsgáljuk a hazai vállalatok komolyzene támogató tevékenységét, melyhez Q-módszer segítségével a következő kutatási kérdésekre kerestük a választ: 1. Milyen mozgatórugók állnak a komolyzene vállalati támogatása mögött? 2. Milyen hasznot hoz vállalatoknak a komolyzene támogatása üzleti és társadalmi szempontból? A kialakult három faktor azt bizonyítja, hogy a komolyzene vállalati támogatása egy új irányba mutat, ahol háttérbe szorul a komolyzene támogatásának kizárólag marketing célú alkalmazása. A trend egyre inkább a stratégiai szemlélet irányába tolódik el, figyelembe véve a támogatások üzleti és társadalmi hasznát.
Mű típusa: | Konferencia vagy workshop anyag |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai |
Dátum: | 2014 |
ISBN: | 978-963-306-312-5 |
Oldalak: | pp. 221-230 |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/57388/ |
Kulcsszavak: | Filantrópia, Vezetés - vállalati, Komolyzene |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 229-230. ; összefoglalás magyar nyelven |
Feltöltés dátuma: | 2019. máj. 27. 08:42 |
Utolsó módosítás: | 2022. nov. 08. 11:52 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57657 |
Tétel nézet |