A zöldmarketing alkalmazásának lehetőségei a reklámokban

Kenesei Zsófia; Bernschütz Mária: A zöldmarketing alkalmazásának lehetőségei a reklámokban.

[thumbnail of marketing_megujulas_231-239.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
marketing_megujulas_231-239.pdf

Letöltés (321kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az előadás középpontjában a zöldmarketing egy speciális esete, a reklámokban használt “zöld”-érvelés hatásának vizsgálata áll. A zöldmarketing alkalmazása egyre több vállalat számára jelent valós vagy vélt előnyt a reklámozásban. A mögöttes ok, hogy a vállalatok feltételezése szerint a „zöld”–érvelés pozitívan befolyásolja a fogyasztók attitűdjét a vállalat irányában. Abban az esetben azonban, ha a vállalat mást tesz, mint amit kommunikál, a zöldreklámozás pont az ellenkező hatást érheti el. Kutatásunkban annak a vizsgálatára vállalakozunk, hogy mennyiben befolyásolják a vállalatok tevékenységéről hallott valós hírek a zöldreklámok megítélését. A kutatás kísérleti módszertannal többféle reklám és többféle vállalati teljesítmény-forgatókönyv alapján méri a fogyasztói reakciókat. Az eredmények arra engednek következtetni, hogy a „zöldre mosás” nem hatékony eszköz akkor, amikor egy vállalat nem a zöld elveknek megfelelően működik, a zöldreklámozás hatása éppen ellenkező lesz: romlik a vállalatról alkotott fogyasztói kép.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai
Dátum: 2014
ISBN: 978-963-306-312-5
Oldalak: pp. 231-239
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57388/
Kulcsszavak: Zöldmarketing, Marketing, Reklám
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 237-239. ; összefoglalás magyar nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. máj. 27. 08:46
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 11:52
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57658
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet