Veres Zoltán; Platz Petra; Hámornik Balázs Péter; Lógó Emma; Tarján Tamás: A fogyasztói preferenciaváltozások lehetséges okai.
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
marketing_megujulas_329-340.pdf Letöltés (473kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Cikkünk célja azonosítani és csoportosítani a fogyasztói preferenciaváltozást okozó tényezőket. Sejtésünk szerint a tranzitív preferenciák kontextuális diszfunkcióira visszavezethetők (1) pszichológiai, (2) fiziológiai és (3) környezetből eredő okokra. Jelenlegi marketingkutatásunk elsődleges axiómája, hogy a jószág-attribútumokkal kapcsolatos látens fogyasztói preferenciarendszer nem minden körülmények között érvényes: a vásárlási döntésekben kinyilvánított preferenciarendszer nagyban kontextus függő. Gyanítjuk továbbá, hogy a preferenciafordulások többsége nem szándékosan, nem tudatosan történik; melyre a vásárlás után gyakran jelentkező csalódottság-érzésből következtetünk. A diszkrepanciák alapos megismerésével a preferenciarendszerben fellépő inkonzisztencia gyakorisága csökkenthető lenne úgy, hogy olyan értékesítési technikák kerülnek kidolgozásra, melyek az emberi természet tökéletlenségét számításba veszik, csökkentve a preferenciafordulás következményeként fellépő vásárlás utáni negatív vásárló értékeléseket.
Mű típusa: | Konferencia vagy workshop anyag |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai |
Dátum: | 2014 |
ISBN: | 978-963-306-312-5 |
Oldalak: | pp. 329-340 |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/57388/ |
Kulcsszavak: | Fogyasztói magatartás, Marketing |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 338-340. ; összefoglalás magyar nyelven |
Feltöltés dátuma: | 2019. máj. 27. 10:52 |
Utolsó módosítás: | 2022. nov. 08. 11:52 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57668 |
Tétel nézet |