A fogyasztói preferenciaváltozások lehetséges okai

Veres, Zoltán and Platz, Petra and Hámornik, Balázs Péter and Lógó, Emma and Tarján, Tamás: A fogyasztói preferenciaváltozások lehetséges okai. „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai. pp. 329-340. (2014)

[img] Cikk, tanulmány, mű
marketing_megujulas_329-340.pdf

Download (473kB)

Abstract

Cikkünk célja azonosítani és csoportosítani a fogyasztói preferenciaváltozást okozó tényezőket. Sejtésünk szerint a tranzitív preferenciák kontextuális diszfunkcióira visszavezethetők (1) pszichológiai, (2) fiziológiai és (3) környezetből eredő okokra. Jelenlegi marketingkutatásunk elsődleges axiómája, hogy a jószág-attribútumokkal kapcsolatos látens fogyasztói preferenciarendszer nem minden körülmények között érvényes: a vásárlási döntésekben kinyilvánított preferenciarendszer nagyban kontextus függő. Gyanítjuk továbbá, hogy a preferenciafordulások többsége nem szándékosan, nem tudatosan történik; melyre a vásárlás után gyakran jelentkező csalódottság-érzésből következtetünk. A diszkrepanciák alapos megismerésével a preferenciarendszerben fellépő inkonzisztencia gyakorisága csökkenthető lenne úgy, hogy olyan értékesítési technikák kerülnek kidolgozásra, melyek az emberi természet tökéletlenségét számításba veszik, csökkentve a preferenciafordulás következményeként fellépő vásárlás utáni negatív vásárló értékeléseket.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai
Date: 2014
Page Range: pp. 329-340
ISBN: 978-963-306-312-5
Uncontrolled Keywords: Fogyasztói magatartás, Marketing
Additional Information: Bibliogr.: p. 338-340. ; összefoglalás magyar nyelven
Date Deposited: 2019. May. 27. 10:52
Last Modified: 2019. May. 27. 10:52
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57668

Actions (login required)

View Item View Item