Magyarok a határon túl

Sasné Grósz, Annamária and Urbán, Ákos: Magyarok a határon túl. „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai. pp. 341-350. (2014)

[img] Cikk, tanulmány, mű
marketing_megujulas_341-350.pdf

Download (459kB)

Abstract

A fogyasztókra vonatkozó elemzések szerint az új évezred fogyasztói arculatát meghatározó egyik fő hatás, hogy mindenki valamilyen kisebbséghez tartozik, ami marketinges értelemben az egyéni kezelésmód felértékelődését, a szegmensek fontosságának fokozódását jelenti. Jól elkülöníthető kisebbségeket alkotnak egy-egy országon belül az etnikai, nemzeti kisebbségek, így célszerűnek tűnik azok marketingszempontú vizsgálata, megismerése. Tanulmányunk a tömbhelyzetben élő felvidéki magyar kisebbség következő felnőtt generációjának nemzeti identitását vizsgálja, ami alapját képezheti egy kisebbség-orientált marketing tevékenység kialakításának. A kérdőíves megkérdezés során 271 felvidéki magyar diák identitástudatát és annak fogyasztói magatartásra gyakorolt lehetséges hatásait vizsgáltuk. A válaszok segítségével sikerült klasztereket kialakítanunk, melybe a válaszadókat identitásuk alapján besorolhatjuk. Az eredményeket a klaszterek elemzése és jellemzése után felhasználhatjuk az eltérő etnikai jellemzőkkel rendelkező csoportok szegmensként való értelmezésére, majd nemzeti azonosságtudatuknak megfelelő marketing-mix kialakítására.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai
Date: 2014
Page Range: pp. 341-350
ISBN: 978-963-306-312-5
Uncontrolled Keywords: Fogyasztói magatartás, Nemzeti tudat - magyar - Szlovákia, Kisebbség - magyar - Szlovákia, Marketing, Közvéleménykutatás, Kérdőíves felmérés
Additional Information: Bibliogr.: p. 349-350. ; összefoglalás magyar nyelven
Date Deposited: 2019. May. 27. 10:59
Last Modified: 2019. May. 27. 10:59
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57669

Actions (login required)

View Item View Item