Magyarok a határon túl

Sasné Grósz Annamária; Urbán Ákos: Magyarok a határon túl.

[thumbnail of marketing_megujulas_341-350.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
marketing_megujulas_341-350.pdf

Letöltés (459kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A fogyasztókra vonatkozó elemzések szerint az új évezred fogyasztói arculatát meghatározó egyik fő hatás, hogy mindenki valamilyen kisebbséghez tartozik, ami marketinges értelemben az egyéni kezelésmód felértékelődését, a szegmensek fontosságának fokozódását jelenti. Jól elkülöníthető kisebbségeket alkotnak egy-egy országon belül az etnikai, nemzeti kisebbségek, így célszerűnek tűnik azok marketingszempontú vizsgálata, megismerése. Tanulmányunk a tömbhelyzetben élő felvidéki magyar kisebbség következő felnőtt generációjának nemzeti identitását vizsgálja, ami alapját képezheti egy kisebbség-orientált marketing tevékenység kialakításának. A kérdőíves megkérdezés során 271 felvidéki magyar diák identitástudatát és annak fogyasztói magatartásra gyakorolt lehetséges hatásait vizsgáltuk. A válaszok segítségével sikerült klasztereket kialakítanunk, melybe a válaszadókat identitásuk alapján besorolhatjuk. Az eredményeket a klaszterek elemzése és jellemzése után felhasználhatjuk az eltérő etnikai jellemzőkkel rendelkező csoportok szegmensként való értelmezésére, majd nemzeti azonosságtudatuknak megfelelő marketing-mix kialakítására.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai
Dátum: 2014
ISBN: 978-963-306-312-5
Oldalak: pp. 341-350
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57388/
Kulcsszavak: Fogyasztói magatartás, Nemzeti tudat - magyar - Szlovákia, Kisebbség - magyar - Szlovákia, Marketing, Közvéleménykutatás, Kérdőíves felmérés
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 349-350. ; összefoglalás magyar nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. máj. 27. 10:59
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 11:52
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57669
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet