Páciens-szegmensek jellemzői és ezek jelentősége a társadalmi marketingben

Kincsesné Vajda Beáta: Páciens-szegmensek jellemzői és ezek jelentősége a társadalmi marketingben.

[thumbnail of marketing_megujulas_351-362.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
marketing_megujulas_351-362.pdf

Letöltés (314kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A társadalmi marketing nem más, mint marketing technikák alkalmazása olyan programoknál, amelyek célja, hogy befolyásolják egy célcsoport önkéntes viselkedését, ezzel javítva személyes jólétüket és azért a társadalomét is, amelynek tagjai. Mindennek léteznek közvetített, interperszonális kommunikáció által működő formái, például egészségügyi dolgozók közvetítésével megvalósuló együttműködési programok, hiszen ők elismerten megbízható információforrások. Ahhoz azonban, hogy egy ilyen program sikeres legyen, a célcsoport sajátosságait is érdemes feltárni. Kérdőíves kutatásomban (N=448) a koherencia-érzés skálája (SOC-13), valamint az egészséghit modell elméleti keretrendszerének alapján létrehozott, általános egészségmagatartást mérő skála használatával kívántam feltárni a válaszadók egészségstílusának (egészséggel kapcsolatos kognícióinak és viselkedés mintáinak) egyes vonatkozásait, különös tekintettel a háziorvosi ellátással kapcsolatos elvárásaikra, észleléseikre. Eredményeim alapján három szegmens különíthető el egymástól: a próbálkozók, a tudatos előrelátok, valamint a tehetetlenek. Tanulmányomban e szegmensek jellemzőit mutatom be, valamint kitérek e szegmensek létezésének fontosságára a társadalmi marketing szempontjából.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai
Dátum: 2014
ISBN: 978-963-306-312-5
Oldalak: pp. 351-362
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57388/
Kulcsszavak: Egészséges életmód, Közvéleménykutatás, Kérdőíves felmérés, Marketing, Fogyasztói magatartás
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 360-362. ; összefoglalás magyar nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. máj. 27. 11:02
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 11:52
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57670
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet