Magyar hallgatók nemzetközi környezetben - sikerkritériumok

Sasné Grósz Annamária; Hargitai Dávid Máté: Magyar hallgatók nemzetközi környezetben - sikerkritériumok.

[thumbnail of marketing_megujulas_391-400.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
marketing_megujulas_391-400.pdf

Letöltés (396kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Napjaink globális üzleti környezetében a végzett hallgatók álláskeresésének sikerében jelentős szerepet játszik a nemzetközi környezetben történő munkavégzésre való felkészültség. Marketing oktatókként feladatunknak tekintjük tanítványaink segítését énmárkájuk építésében is, amelynek részét képezheti a nemzetközi környezetben várható munkavégzési teljesítményük vizsgálata. Jelen tanulmányunkban a multikulturális hatékonyságot megalapozó dimenziók mentén vizsgáltuk meg hallgatóink felkészültségét. Az általános személyiségtesztekkel ellentétben az alkalmazott multikulturális személyiség tesztet (MPQ) azoknak a jellemvonásoknak a vizsgálatára fejlesztették ki, amelyek alapvetőek a sikeres multikulturális együttműködésekhez. Megvizsgálva a kulturális empátia, elfogulatlanság, érzelmi stabilitás, társadalmi kezdeményezőkészség és rugalmasság területeit, az eredmények felhasználhatóak a nemzetközi pályázatokra, diákcsere programokra jelentkező hallgatók kiválasztásában, illetve a multikulturális környezetben való munkavégzés hatékonyságát növelő tréningeken.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai
Dátum: 2014
ISBN: 978-963-306-312-5
Oldalak: pp. 391-400
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57388/
Kulcsszavak: Multikulturális személyiségteszt
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 399-400. ; összefoglalás magyar nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. máj. 27. 11:42
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 11:52
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57674
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet