Sasné Grósz Annamária; Hargitai Dávid Máté: Magyar hallgatók nemzetközi környezetben - sikerkritériumok.
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
marketing_megujulas_391-400.pdf Letöltés (396kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Napjaink globális üzleti környezetében a végzett hallgatók álláskeresésének sikerében jelentős szerepet játszik a nemzetközi környezetben történő munkavégzésre való felkészültség. Marketing oktatókként feladatunknak tekintjük tanítványaink segítését énmárkájuk építésében is, amelynek részét képezheti a nemzetközi környezetben várható munkavégzési teljesítményük vizsgálata. Jelen tanulmányunkban a multikulturális hatékonyságot megalapozó dimenziók mentén vizsgáltuk meg hallgatóink felkészültségét. Az általános személyiségtesztekkel ellentétben az alkalmazott multikulturális személyiség tesztet (MPQ) azoknak a jellemvonásoknak a vizsgálatára fejlesztették ki, amelyek alapvetőek a sikeres multikulturális együttműködésekhez. Megvizsgálva a kulturális empátia, elfogulatlanság, érzelmi stabilitás, társadalmi kezdeményezőkészség és rugalmasság területeit, az eredmények felhasználhatóak a nemzetközi pályázatokra, diákcsere programokra jelentkező hallgatók kiválasztásában, illetve a multikulturális környezetben való munkavégzés hatékonyságát növelő tréningeken.
Mű típusa: | Konferencia vagy workshop anyag |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai |
Dátum: | 2014 |
ISBN: | 978-963-306-312-5 |
Oldalak: | pp. 391-400 |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/57388/ |
Kulcsszavak: | Multikulturális személyiségteszt |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 399-400. ; összefoglalás magyar nyelven |
Feltöltés dátuma: | 2019. máj. 27. 11:42 |
Utolsó módosítás: | 2022. nov. 08. 11:52 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57674 |
Tétel nézet |