Magyar hallgatók nemzetközi környezetben - sikerkritériumok

Sasné Grósz, Annamária and Hargitai, Dávid Máté: Magyar hallgatók nemzetközi környezetben - sikerkritériumok. „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai. pp. 391-400. (2014)

[img] Cikk, tanulmány, mű
marketing_megujulas_391-400.pdf

Download (396kB)

Abstract

Napjaink globális üzleti környezetében a végzett hallgatók álláskeresésének sikerében jelentős szerepet játszik a nemzetközi környezetben történő munkavégzésre való felkészültség. Marketing oktatókként feladatunknak tekintjük tanítványaink segítését énmárkájuk építésében is, amelynek részét képezheti a nemzetközi környezetben várható munkavégzési teljesítményük vizsgálata. Jelen tanulmányunkban a multikulturális hatékonyságot megalapozó dimenziók mentén vizsgáltuk meg hallgatóink felkészültségét. Az általános személyiségtesztekkel ellentétben az alkalmazott multikulturális személyiség tesztet (MPQ) azoknak a jellemvonásoknak a vizsgálatára fejlesztették ki, amelyek alapvetőek a sikeres multikulturális együttműködésekhez. Megvizsgálva a kulturális empátia, elfogulatlanság, érzelmi stabilitás, társadalmi kezdeményezőkészség és rugalmasság területeit, az eredmények felhasználhatóak a nemzetközi pályázatokra, diákcsere programokra jelentkező hallgatók kiválasztásában, illetve a multikulturális környezetben való munkavégzés hatékonyságát növelő tréningeken.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai
Date: 2014
Page Range: pp. 391-400
ISBN: 978-963-306-312-5
Uncontrolled Keywords: Multikulturális személyiségteszt
Additional Information: Bibliogr.: p. 399-400. ; összefoglalás magyar nyelven
Date Deposited: 2019. May. 27. 11:42
Last Modified: 2019. May. 27. 11:42
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57674

Actions (login required)

View Item View Item