Irányított esettanulmányok a gyakorlatorientált oktatás szolgálatában

Gulyásné Kerekes Rita; Hajdú Noémi: Irányított esettanulmányok a gyakorlatorientált oktatás szolgálatában.

[thumbnail of marketing_megujulas_401-405.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
marketing_megujulas_401-405.pdf

Letöltés (350kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A mindennapi oktatás során talán már mindannyian megtapasztaltuk a változást. Ma már nem elég leíró módon előadást tartani. Az információs technológia gyors változása a tanítás területére is begyűrűzött. Az interaktivitás elengedhetetlen a színvonalas oktatáshoz. A jelen cikk a kooperatív tanulással foglalkozik. A különböző alap- és mester szakos oktatási gyakorlatunkban ma már mindennapos az esettanulmányok alkalmazása, egyéni és kiscsoportos megoldása az oktatás színesebbé és gyakorlatorientálttá tételére. Másrészt az érdemjegy megszerzésének is egy részét sok esetben különböző vállalati esetek, helyzetek és problématerületek adott tárgy szempontjait figyelembe vevő elemzése képezi. A gyakorlat azonban egyre inkább az, hogy a hallgatók körében vannak favorizált vállalatok, amelyek általában a nagyobb, vagy a földrajzilag közelebb fekvő szervezetek közé tartoznak, vagy valamilyen családi kötödés okán könnyű információszerzési forrásnak bizonyulnak. A szűk keresztmetszet kiszélesítésére, azért, hogy több témából is ne ugyanazt a céget dolgozzák ki, irányítjuk a hallgatókat, kapcsolatrendszerünket felhasználva konkrét feladatokat fogalmazunk meg számukra, mintegy megbízói feladatként. Ennek folyamatáról, sikereiről és buktatóiról szól a tanulmány, a módszer alkalmazásának lehetőségeit vizsgálva a különböző tárgyak esetében. Bemutatjuk, hogyan tehetjük a vállalati partnereket érdekeltté ebben az együttműködésben és milyen lehetőségek rejlenek a hallgatók számára is.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai
Dátum: 2014
ISBN: 978-963-306-312-5
Oldalak: pp. 401-405
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57388/
Kulcsszavak: Marketingoktatás
Megjegyzések: Bibliogr.: 405. p. ; összefoglalás magyar nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. máj. 27. 12:06
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 11:52
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57675
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet