Beiskolázási nyílt napok a felsőoktatási marketingben : egy felméréssorozat tanulságai

Kun András István; Svantner Bernadett: Beiskolázási nyílt napok a felsőoktatási marketingben : egy felméréssorozat tanulságai.

[thumbnail of marketing_megujulas_416-423.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
marketing_megujulas_416-423.pdf

Letöltés (313kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A felsőoktatási intézmények beiskolázási marketing tevékenységei között jelentős szerepet kap a nyílt nap. Gyakran használt, általánosan elterjedt módszer a külföldi és a hazai intézmények körében is. Ugyanakkor valódi szerepéről, hatásáról keveset tudhatunk meg a szakirodalomból. Jelen tanulmány egy olyan, 6 tanévet átfogó kérdőíves felméréssorozat adataira támaszkodik, melynek célja éppen az volt, hogy feltárja ennek a szerepnek legalább egy részét. 2008 és 2014 között évente két nyílt napon, azok résztvevőivel kerültek kitöltetésre a vizsgálat adatait tartalmazó kérdőívek a Debreceni Egyetem Közgazdaság- és Gazdaságtudományi Karán. Olyan kérdéscsoportokat tartalmaztak, melyek a látogatók demográfiai és tanulmányi hátterére, továbbtanulási motivációira, valamint a nyílt nappal, illetve általában az adott képzéssel szembeni elvárásokra irányultak. Az elemzés bemutatja ezen tapasztalatok időbeli alakulását és az ebből levonható tanulságokat: hol a helye a nyílt napoknak beiskolázási marketingben, a potenciális hallgatókon belül kiket érhetnek el ezen módszerrel az intézmények, és azt is, hogy kiket nem.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai
Dátum: 2014
ISBN: 978-963-306-312-5
Oldalak: pp. 416-423
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57388/
Kulcsszavak: Felsőoktatás, Marketing
Megjegyzések: Bibliogr.: 423. p. ; összefoglalás magyar nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. máj. 27. 12:11
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 11:52
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57677
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet