Kun András István and Svantner Bernadett: Beiskolázási nyílt napok a felsőoktatási marketingben : egy felméréssorozat tanulságai.
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
marketing_megujulas_416-423.pdf Download (313kB) | Preview |
Abstract
A felsőoktatási intézmények beiskolázási marketing tevékenységei között jelentős szerepet kap a nyílt nap. Gyakran használt, általánosan elterjedt módszer a külföldi és a hazai intézmények körében is. Ugyanakkor valódi szerepéről, hatásáról keveset tudhatunk meg a szakirodalomból. Jelen tanulmány egy olyan, 6 tanévet átfogó kérdőíves felméréssorozat adataira támaszkodik, melynek célja éppen az volt, hogy feltárja ennek a szerepnek legalább egy részét. 2008 és 2014 között évente két nyílt napon, azok résztvevőivel kerültek kitöltetésre a vizsgálat adatait tartalmazó kérdőívek a Debreceni Egyetem Közgazdaság- és Gazdaságtudományi Karán. Olyan kérdéscsoportokat tartalmaztak, melyek a látogatók demográfiai és tanulmányi hátterére, továbbtanulási motivációira, valamint a nyílt nappal, illetve általában az adott képzéssel szembeni elvárásokra irányultak. Az elemzés bemutatja ezen tapasztalatok időbeli alakulását és az ebből levonható tanulságokat: hol a helye a nyílt napoknak beiskolázási marketingben, a potenciális hallgatókon belül kiket érhetnek el ezen módszerrel az intézmények, és azt is, hogy kiket nem.
Item Type: | Conference or Workshop Item |
---|---|
Journal or Publication Title: | „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai |
Date: | 2014 |
ISBN: | 978-963-306-312-5 |
Page Range: | pp. 416-423 |
Related URLs: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/57388/ |
Uncontrolled Keywords: | Felsőoktatás, Marketing |
Additional Information: | Bibliogr.: 423. p. ; összefoglalás magyar nyelven |
Date Deposited: | 2019. May. 27. 12:11 |
Last Modified: | 2022. Nov. 08. 11:52 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57677 |
Actions (login required)
View Item |