Te továbbajánlanád? : az offline és online továbbajánlási szándék alakulása az e-kiskereskedelemben

Kemény Ildikó; Simon Judit; Ugray Zsolt: Te továbbajánlanád? : az offline és online továbbajánlási szándék alakulása az e-kiskereskedelemben.

[thumbnail of marketing_megujulas_489-498.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
marketing_megujulas_489-498.pdf

Letöltés (861kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az elmúlt években számos tanulmány foglalkozott az elektronikus kiskereskedelem marketing szempontú vizsgálatával, azonban a konkrét vásárlás utáni továbbajánlási szándék hagyományos és elektronikus szájreklám szerinti megkülönböztetéséről eddig kevés szó esett. Tanulmányunk célja, hogy egy kvantitatív kutatás alapján a minőségészleléssel és elégedettséggel összefüggésben megvizsgálja az előbb említett két szájreklám típus alakulását konkrét e-kiskereskedelmi vásárlások – termékek vagy szolgáltatások vásárlásra – esetében. Előzetes feltételezésünk, hogy azonos minőségészlelés és elégedettség esetében az elektronikus-továbbajánlási szándék alacsonyabb szintet mutat, mint a hagyományos módon („offline”) történő továbbajánlási szándék, valamint, hogy az észlelt minőség és elégedettség befolyásoló hatása eltérően alakul a vásárlás jellegétől függően, vagyis, hogy termék vagy szolgáltatás vásárlása történt. A rendelkezésünkre álló minta nagysága miatt elemzésünk során a variancia alapú modellezést (PLS) használjuk.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai
Dátum: 2014
ISBN: 978-963-306-312-5
Oldalak: pp. 489-498
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57388/
Kulcsszavak: Online vásárlás, Kereskedelem - elektronikus, Marketing
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 497-498. ; összefoglalás magyar nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. máj. 27. 13:28
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 11:52
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57685
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet