Fogyasztók a vállalatok ellen? : a negatív online szájreklám a virtuális kereskedelemi közösségekben

Markos-Kujbus Éva; Csordás Tamás; Kiss Tünde: Fogyasztók a vállalatok ellen? : a negatív online szájreklám a virtuális kereskedelemi közösségekben.

[thumbnail of marketing_megujulas_499-506.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
marketing_megujulas_499-506.pdf

Letöltés (327kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A vállalatok számára az online szájreklám (e-wom) mint kommunikációs eszköz lehetőséget teremhet a befolyásolásra, de kiemelt szerepet kap az információ-terjesztésben történő részvétel is, a fogyasztók számára pedig a fokozott aktivitásra, publicitásra és interaktív kommunikációra ad lehetőséget, hangsúlyosabbá téve alkupozíciójukat és részvételüket a kommunikációs folyamatban. Jelen kutatásban a negatív online szájreklám befolyását vizsgáljuk a virtuális kereskedelmi közösségekben: tipizáljuk a negatív vélemények tartalmát és a fogyasztókra gyakorolt azonosítható hatásukat. Az eredmények alapján elmondható, hogy a vizsgált negatív vélemények nagy része rossz, vagy gyenge minőségű volt. A fogyasztók emellett nem csak valós tapasztalatok, hanem sokszor előítéletek alapján is megnyilvánulnak. A választott ismert termékek esetén jellemzőbb volt, hogy elkötelezett fogyasztók védték meg a terméket a negatív véleményezőktől.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai
Dátum: 2014
ISBN: 978-963-306-312-5
Oldalak: pp. 499-506
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57388/
Kulcsszavak: Fogyasztói magatartás, Kereskedelem - elektronikus
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 505-506. ; összefoglalás magyar nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. máj. 27. 13:45
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 11:52
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57686
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet