Markos-Kujbus Éva; Csordás Tamás; Kiss Tünde: Fogyasztók a vállalatok ellen? : a negatív online szájreklám a virtuális kereskedelemi közösségekben.
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
marketing_megujulas_499-506.pdf Letöltés (327kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A vállalatok számára az online szájreklám (e-wom) mint kommunikációs eszköz lehetőséget teremhet a befolyásolásra, de kiemelt szerepet kap az információ-terjesztésben történő részvétel is, a fogyasztók számára pedig a fokozott aktivitásra, publicitásra és interaktív kommunikációra ad lehetőséget, hangsúlyosabbá téve alkupozíciójukat és részvételüket a kommunikációs folyamatban. Jelen kutatásban a negatív online szájreklám befolyását vizsgáljuk a virtuális kereskedelmi közösségekben: tipizáljuk a negatív vélemények tartalmát és a fogyasztókra gyakorolt azonosítható hatásukat. Az eredmények alapján elmondható, hogy a vizsgált negatív vélemények nagy része rossz, vagy gyenge minőségű volt. A fogyasztók emellett nem csak valós tapasztalatok, hanem sokszor előítéletek alapján is megnyilvánulnak. A választott ismert termékek esetén jellemzőbb volt, hogy elkötelezett fogyasztók védték meg a terméket a negatív véleményezőktől.
Mű típusa: | Konferencia vagy workshop anyag |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai |
Dátum: | 2014 |
ISBN: | 978-963-306-312-5 |
Oldalak: | pp. 499-506 |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/57388/ |
Kulcsszavak: | Fogyasztói magatartás, Kereskedelem - elektronikus |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 505-506. ; összefoglalás magyar nyelven |
Feltöltés dátuma: | 2019. máj. 27. 13:45 |
Utolsó módosítás: | 2022. nov. 08. 11:52 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57686 |
Tétel nézet |