Idősebb fogyasztók technológiai kompetenciáinak meghatározó tényezői

Kolos Krisztina; Kenesei Zsófia; Somosi Ágnes: Idősebb fogyasztók technológiai kompetenciáinak meghatározó tényezői.

[thumbnail of marketing_megujulas_507-517.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
marketing_megujulas_507-517.pdf

Letöltés (363kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az utóbbi évtizedben jelentősen megnőtt azon teoretikus cikkek száma, amelyek a az idősödés jelenségét kívánják feltárni. A korábbi kutatásokban leginkább arra fókuszáltak, hogy bemutassák, milyen magatartásbeli különbségek vannak idősebb és fiatalabb fogyasztók között, és erre alapozva próbálták értelmezni az idősödés jelentőségét. Az elmúlt években a szakirodalomban azonban érezhető egy határozott irányvonal, amely az idősebb fogyasztók magatartását idő és kontextus vonatkozásában vizsgálja (Life-course paradigm). A marketingelméletben még nincs jelenleg egy, az öregedés jelenségét magyarázó átfogó elmélet, hanem a kutatók számos, gyakran a kognitív paradigmára építő elméletet alkalmaznak. (pl. resource deficit paradigm) Előadásunkban a releváns elméleti koncepciók ismertetése mellett egy empirikus kutatás eredményeit is ismertetjük, amely az idősebb fogyasztók technológiához való viszonyát vizsgálta mélyinterjú módszerrel. A mintegy 60 interjút NVIVO szoftver segítségével elemezzük.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai
Dátum: 2014
ISBN: 978-963-306-312-5
Oldalak: pp. 507-517
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57388/
Kulcsszavak: Internet, Fogyasztói magatartás, Idősek
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 516-517. ; összefoglalás magyar nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. máj. 27. 13:47
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 11:52
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57687
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet