A felsőoktatásba jelentkezők információs preferencia alapú szegmentálása egy magyar egyetem példáján

Berki Viktor; Révész Balázs: A felsőoktatásba jelentkezők információs preferencia alapú szegmentálása egy magyar egyetem példáján. In: Menedzsment innovációk az üzleti és a nonbusiness szférákban. pp. 97-118. (2017)

[thumbnail of menedzsment_innovaciok_az_uzleti_es_a_nonbusiness_szferakban_097-118.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
menedzsment_innovaciok_az_uzleti_es_a_nonbusiness_szferakban_097-118.pdf

Letöltés (8MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A felsőoktatási piac folyamatos változása jellemzi Magyarországot az elmúlt két évtizedben. Hazánkban egyszerre érezteti hatását a középiskolás korú lakosság számának csökkenése (demográfiai helyzet változása), a felsőoktatás szabályozási környezetének (politikai és jogi környezet) folyamatos alakulása, a felsőoktatási piac nemzetköziesedése (versenykörnyezet) és a potenciális felvételizők információgyűjtési szokásainak megváltozása, hogy csak a legjelentősebbeket említsük. Ilyen változások közepette a felsőoktatási intézmények marketing és public relations (PR) tevékenységeinek szerepe is szükségszerűen erősödik. Az intézmények vezetőinek meg kell vizsgálnia, hogy az alkalmazott marketing és kommunikációs eszközök (és csatornák) megfelelnek-e a célpiac igényeinek és információgyűjtési szokásainak, azaz alkalmasak-e ezek a metódusok a fiatalok (tinédzserek) megszólítására. A hagyományos kommunikációs csatornák jól láthatóan szorulnak háttérbe a modern infokommunikációs technikák térnyerése mellett, azonban a kutatási eredmények még mindig azt mutatják, hogy a potenciális felvételizőkkel való személyes találkozás (például nyílt napok, kiállítások során) továbbra is fontos szerepet játszik a diákok toborzási folyamatában. Tanulmányunkban három éven át folyó kutatási programunk eredményeit mutatjuk be. Kutatásunk célja a középiskolások által legfontosabbnak vélt információforrások azonosítása mellett annak megismerése volt, hogy a potenciális felvételizők miként értékelik a felsőoktatási intézményeket. A kutatás két jól elkülöníthető szakaszra bontható. Először kérdőíves felmérés segítségével vizsgáltuk a fiatalok továbbtanulással kapcsolatos információforrásait és intézményi preferenciáit, majd pedig a kvalitatív fázis során fókuszcsoportos kutatás segítségével értelmeztük és mélyítettük tovább eredményeinket. Az információgyűjtési szokások vizsgálata során három szegmens azonosítására és jellemzésére került sor. Eredményeink alapján megállapítható, hogy az intézmények számára előnyös szegmens specifikus marketing és kommunikációs tevékenységet folytatni a hatékonyabb beiskolázás érdekében.

Mű típusa: Könyv része
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Menedzsment innovációk az üzleti és a nonbusiness szférákban
Dátum: 2017
ISBN: 978-963-306-544-0
Oldalak: pp. 97-118
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57389/
Kulcsszavak: Felsőoktatás, Marketing
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 117-118. ; összefoglalás magyar nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. máj. 29. 12:01
Utolsó módosítás: 2020. ápr. 14. 14:37
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57693
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet