Farkas Ferenc: A non-business kihívásai napjainkban. In: Menedzsment innovációk az üzleti és a nonbusiness szférákban. pp. 148-166. (2017)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
menedzsment_innovaciok_az_uzleti_es_a_nonbusiness_szferakban_148-166.pdf Letöltés (401kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A menedzsmenttudomány és azt felhasználó menedzsment gyakorlat hagyományosan a nyereségre törekvő vállalkozások (profit-orientált szervezetek) tanulmányozására fordítja a fő figyelmet. Ez a tendencia a taylorizmus megjelenése és elterjedése óta uralkodó a menedzsmentben. Ugyanakkor Max Weber tanításai már jó száz évvel ezelőtt jó teret adtak a bürokratikusan szerveződő nem termelő jellegű szervezetek vizsgálatára. A profit-public ellentétek és hasonlóságok párhuzamba állíthatóak a business – non-business dualitás értelmezésével. A non-businessnek minősülő (vagy éppen csak annak nevezett) szervezetek társadalmi jelenléte fokozódik, gazdasági szerepe napjainkban erősödik. Különösképpen megfigyelhető ez a jelenség napjaink Magyarországában, ahol mindez a gazdaságpolitika vitatott kérdéseinek rangjára emelkedett. A tanulmány ezekkel a kérésekkel kíván foglalkozni: a vitára alkalmas egyes pontok megjelenítésével.
Mű típusa: | Könyv része |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Menedzsment innovációk az üzleti és a nonbusiness szférákban |
Dátum: | 2017 |
ISBN: | 978-963-306-544-0 |
Oldalak: | pp. 148-166 |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/57389/ |
Kulcsszavak: | Egyesület - nonprofit, Üzleti élet |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 165-166. ; összefoglalás magyar nyelven |
Feltöltés dátuma: | 2019. máj. 29. 12:18 |
Utolsó módosítás: | 2020. ápr. 14. 14:37 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57696 |
Tétel nézet |