A non-business kihívásai napjainkban

Farkas Ferenc: A non-business kihívásai napjainkban. In: Menedzsment innovációk az üzleti és a nonbusiness szférákban. pp. 148-166. (2017)

[thumbnail of menedzsment_innovaciok_az_uzleti_es_a_nonbusiness_szferakban_148-166.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
menedzsment_innovaciok_az_uzleti_es_a_nonbusiness_szferakban_148-166.pdf

Letöltés (401kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A menedzsmenttudomány és azt felhasználó menedzsment gyakorlat hagyományosan a nyereségre törekvő vállalkozások (profit-orientált szervezetek) tanulmányozására fordítja a fő figyelmet. Ez a tendencia a taylorizmus megjelenése és elterjedése óta uralkodó a menedzsmentben. Ugyanakkor Max Weber tanításai már jó száz évvel ezelőtt jó teret adtak a bürokratikusan szerveződő nem termelő jellegű szervezetek vizsgálatára. A profit-public ellentétek és hasonlóságok párhuzamba állíthatóak a business – non-business dualitás értelmezésével. A non-businessnek minősülő (vagy éppen csak annak nevezett) szervezetek társadalmi jelenléte fokozódik, gazdasági szerepe napjainkban erősödik. Különösképpen megfigyelhető ez a jelenség napjaink Magyarországában, ahol mindez a gazdaságpolitika vitatott kérdéseinek rangjára emelkedett. A tanulmány ezekkel a kérésekkel kíván foglalkozni: a vitára alkalmas egyes pontok megjelenítésével.

Mű típusa: Könyv része
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Menedzsment innovációk az üzleti és a nonbusiness szférákban
Dátum: 2017
ISBN: 978-963-306-544-0
Oldalak: pp. 148-166
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57389/
Kulcsszavak: Egyesület - nonprofit, Üzleti élet
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 165-166. ; összefoglalás magyar nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. máj. 29. 12:18
Utolsó módosítás: 2020. ápr. 14. 14:37
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57696
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet