A non-business kihívásai napjainkban

Farkas Ferenc: A non-business kihívásai napjainkban. In: Menedzsment innovációk az üzleti és a nonbusiness szférákban. pp. 148-166. (2017)

[thumbnail of menedzsment_innovaciok_az_uzleti_es_a_nonbusiness_szferakban_148-166.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
menedzsment_innovaciok_az_uzleti_es_a_nonbusiness_szferakban_148-166.pdf

Download (401kB) | Preview

Abstract

A menedzsmenttudomány és azt felhasználó menedzsment gyakorlat hagyományosan a nyereségre törekvő vállalkozások (profit-orientált szervezetek) tanulmányozására fordítja a fő figyelmet. Ez a tendencia a taylorizmus megjelenése és elterjedése óta uralkodó a menedzsmentben. Ugyanakkor Max Weber tanításai már jó száz évvel ezelőtt jó teret adtak a bürokratikusan szerveződő nem termelő jellegű szervezetek vizsgálatára. A profit-public ellentétek és hasonlóságok párhuzamba állíthatóak a business – non-business dualitás értelmezésével. A non-businessnek minősülő (vagy éppen csak annak nevezett) szervezetek társadalmi jelenléte fokozódik, gazdasági szerepe napjainkban erősödik. Különösképpen megfigyelhető ez a jelenség napjaink Magyarországában, ahol mindez a gazdaságpolitika vitatott kérdéseinek rangjára emelkedett. A tanulmány ezekkel a kérésekkel kíván foglalkozni: a vitára alkalmas egyes pontok megjelenítésével.

Item Type: Book Section
Journal or Publication Title: Menedzsment innovációk az üzleti és a nonbusiness szférákban
Date: 2017
ISBN: 978-963-306-544-0
Page Range: pp. 148-166
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57389/
Uncontrolled Keywords: Egyesület - nonprofit, Üzleti élet
Additional Information: Bibliogr.: p. 165-166. ; összefoglalás magyar nyelven
Date Deposited: 2019. May. 29. 12:18
Last Modified: 2020. Apr. 14. 14:37
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57696

Actions (login required)

View Item View Item