Kincsesné Vajda Beáta; Farkas Gergely; Málovics Éva: A kompetenciafejlesztés eredményességének mérése a felsőoktatásban. In: Menedzsment innovációk az üzleti és a nonbusiness szférákban. pp. 202-216. (2017)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
menedzsment_innovaciok_az_uzleti_es_a_nonbusiness_szferakban_202-216.pdf Letöltés (420kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A Bologna-folyamat eredményeképpen a piacképesség és az országok közötti mobilitás elősegítésére kompetencia-alapú képzési struktúrák alakultak ki a hazai felsőoktatásban, melynek részeként nagyobb hangsúly kerül a készségfejlesztésre. A kompetenciafejlesztés és az oktatási minőség monitorozásának igényét az intézmények közötti verseny tovább erősíti, megvalósítása ugyanakkor nehézkes, emiatt még hiányos. Kutatásunk célja, hogy hosszú távon lehetővé tegye a készségfejlesztő tárgyak minőségének monitorozását, mind a célzott kompetenciák fejlődésének, mind a hallgatók által észlelt funkcionális minőség szempontjából. Ez utóbbi azért is fontos, mert a tréninges képzési forma még a hallgatók számára is szokatlan, és érdemes összehasonlítani, vajon ugyanazon dimenziók mentén értékelik-e a hagyományos, illetve a tréning-formátumú kurzusok minőségét. Ennek megfelelően kétoldalú mérési módszertant alakítottunk ki; a kompetenciafejlődés mérése az oktatás technikai, míg a hallgatók észleléseinek mérése annak funkcionális minőségét ragadja meg. Tanulmányunk e módszertant és kutatásunk első eredményeit mutatja be.
Mű típusa: | Könyv része |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Menedzsment innovációk az üzleti és a nonbusiness szférákban |
Dátum: | 2017 |
ISBN: | 978-963-306-544-0 |
Oldalak: | pp. 202-216 |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/57389/ |
Kulcsszavak: | Felsőoktatás, Kompetencia |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 215-216. ; összefoglalás magyar nyelven |
Feltöltés dátuma: | 2019. máj. 29. 12:46 |
Utolsó módosítás: | 2020. ápr. 14. 14:37 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57699 |
Tétel nézet |