Együttműködések hasznosságának modellezése heterogén kooperációk során

Vilmányi Márton; Hetesi Erzsébet: Együttműködések hasznosságának modellezése heterogén kooperációk során. In: Menedzsment innovációk az üzleti és a nonbusiness szférákban. pp. 345-375. (2017)

[thumbnail of menedzsment_innovaciok_az_uzleti_es_a_nonbusiness_szferakban_345-375.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
menedzsment_innovaciok_az_uzleti_es_a_nonbusiness_szferakban_345-375.pdf

Letöltés (484kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Jelen tanulmány célja az együttműködések hasznosságának modellezése heterogén kooperációk során. Az együttműködések hasznosságát leíró kapcsolati érték fogalma egyértelmű kiindulópontot jelent mind a kapcsolati minőség, mind a kapcsolati teljesítmény menedzselésére. Mégis, az együttműködések monitorozása, menedzselése során számtalan „furcsa” jelenség, ágazat, vagy hálózat-specifikus problémával találkozhatunk, melyek értelmezése folyamatos kérdőjeleket vet fel. Jelen, teszt jellegű vizsgálatunkban, a B2B együttműködések hasznosságát, a kapcsolati minőség és kapcsolati teljesítmény észlelését állítottuk középpontba egy meglehetősen heterogén vállalati együttműködési hálózat, az AIPA Autóipari Klaszter esetében. Kutatásunkban olyan ágazat-specifikus elemek feltárására koncentráltunk, melyek további tapasztalatokkal tudják árnyalni az eddigi kutatási eredményeket, ismereteket. A tanulmányban kiindulóképpen összegezzük elvi kiindulópontjainkat, illetve a kapcsolati teljesítmény és a kapcsolati minőség leírására alkalmazott modellt, majd a vizsgálati kérdéseket, a vizsgálati terepet és az alkalmazott módszereket összegezzük, végül a vizsgálati eredményeket tárjuk az olvasó elé. A tanulmányt az összegzéssel zárjuk, melyben megfogalmazzuk a vizsgálatból következő gyakorlati és elvi jellegű tapasztalatokat egyaránt.

Mű típusa: Könyv része
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Menedzsment innovációk az üzleti és a nonbusiness szférákban
Dátum: 2017
ISBN: 978-963-306-544-0
Oldalak: pp. 345-375
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57389/
Kulcsszavak: Kapcsolati teljesítmény, Kapcsolati minőség, Elkötelezettség, Bizalom, Üzleti élet
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 373-375. ; összefoglalás magyar nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. máj. 30. 10:58
Utolsó módosítás: 2020. ápr. 14. 14:38
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57708
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet