Huszár-Pap Katalin: Új irányok a gyermekeket célzó marketingkommunikációban. In: Menedzsment innovációk az üzleti és a nonbusiness szférákban. pp. 430-446. (2017)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
menedzsment_innovaciok_az_uzleti_es_a_nonbusiness_szferakban_430-446.pdf Letöltés (496kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A vállalatok számára a gyermekek – mint célcsoport – egyre fontosabbak, hiszen a fiatal korban szerzett tapasztalatok nagy hatással vannak későbbi fogyasztói szokásaikra. Azonban az kérdéses, hogy a vállalatok marketingkommunikációjuk során miként tudják hatékonyan elérni és meggyőzni a 4–14 éves korosztályt. Kulcsfontosságú, hogy vajon elég-e a hagyományos marketing eszközöket alkalmazniuk, vagy az új technológiák adta lehetőségeket is ki kell használniuk. A sikeres elérést nehezíti, hogy a célcsoport már olyan mértékű marketing zajban találkozik a termékekkel, amelyből kitűnni minden vállalat számára komoly kihívást jelent. A szekunder és primer kutatásban foglalkozok. a gyermekek szabadidős tevékenységeivel, életmódbeli és médiahasználati szokásaikkal. Primer kutatásom keretén belül a kvalitatív módszereket választva fókuszcsoportos kutatással vizsgáltam a korcsoportot, majd a 6–10 éves korosztályt mélyinterjúk segítségével – szüleikkel együtt – azért, hogy minél jobban megismerjem a gyermekek szabadidős és médiahasználati szokásait. Továbbá a reklámokhoz kapcsolódó attitűdjeik és a reklámok hatásainak vizsgálatára is kiemelt figyelmet fordítottam. Ezt diád-interjúkkal egészítettem ki, amely lehetőséget adott a vélemények ütköztetésére. A kutatások eredményei arra engednek következtetni, hogy a gyermekek szeretik a hagyomás kommunikációs eszközök által közvetített reklámokat, azonban mivel egyre inkább aktív felhasználói az új technológiáknak, ezért a megszokott kommunikációs csatornákat már kevésbé részesítik előnyben. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy szüleik is nagy hatással vannak rájuk, akik igyekeznek gyermekeiket a tudatos (média)fogyasztásra ösztönözni. Ezen eredmények tudatában, a vállalatok feladata – a gyermekek befolyásolhatóságát tekintve – egy felelősségteljes magatartás kialakítása. Ennek tükrében a marketingkommunikáció során alkalmazott innovációk egyik kiemelt feladatának kell lennie a tudatos fogyasztói döntést támogató információk közvetítése.
Mű típusa: | Könyv része |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Menedzsment innovációk az üzleti és a nonbusiness szférákban |
Dátum: | 2017 |
ISBN: | 978-963-306-544-0 |
Oldalak: | pp. 430-446 |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/57389/ |
Kulcsszavak: | Marketing, Reklám |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 445-446. ; összefoglalás magyar nyelven |
Feltöltés dátuma: | 2019. máj. 30. 11:10 |
Utolsó módosítás: | 2020. ápr. 14. 14:37 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57712 |
Tétel nézet |