Intravállalkozói tevékenység : mint a vállalatok versenyképességének egyik lehetséges eszköze

Martus Bettina; Savanya Péter: Intravállalkozói tevékenység : mint a vállalatok versenyképességének egyik lehetséges eszköze. In: Menedzsment innovációk az üzleti és a nonbusiness szférákban. pp. 475-495. (2017)

[thumbnail of menedzsment_innovaciok_az_uzleti_es_a_nonbusiness_szferakban_475-495.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
menedzsment_innovaciok_az_uzleti_es_a_nonbusiness_szferakban_475-495.pdf

Letöltés (451kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A gazdasági és társadalmi beágyazottság létszükséglet egy versenyképes vállalat szempontjából. A XXI. században nem elég a régi, jól bevált eszközök alkalmazása, hanem állandóan újabb és újabb módszereket kell a cégeknek bevezetniük ahhoz, hogy fennmaradhassanak és profitot realizáljanak. Manapság egyre inkább előtérbe kerül a szervezetek menedzsmentjében egy új, alkalmazottakat ösztönző vállalatirányítási forma, amelyet vállalaton belüli vállalkozásnak, illetve intravállalkozásnak nevezünk. Ennek fontos terepét és felületét szolgálja az egyének társadalmi beágyazottsága és társadalmi tőkéje, melyet a szervezet számára hasznosíthatnak intravállalkozói tevékenységük során. A jelenséghez kapcsolódó fogalmak áttekintése után áttekintjük, milyen feltételek szükségesek az intravállalkozó tevékenység kialakulásához mind környezeti, mind vállalkozói oldalról, mind pedig az egyén oldaláról, hiszen a legnagyobb részben az alkalmazott elszántsága, motiváltsága eredményezhet új innovációkat a cég számára. Sorra vesszük, milyen kölcsönös előnyöket realizálhatnak az együttműködő felek, valamint milyen hátrányokat. Az „entrepreneur”, mint „gazdasági aktor” fontos a cég versenyképessége szempontjából, melyben felhalmozott társadalmi tőke a vállalkozói tevékenység egyik alapvető eleme a társadalmi tőke megléte (a társadalmi beágyazottság).

Mű típusa: Könyv része
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Menedzsment innovációk az üzleti és a nonbusiness szférákban
Dátum: 2017
ISBN: 978-963-306-544-0
Oldalak: pp. 475-495
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57389/
Kulcsszavak: Intravállalkozás, Társadalmi tőke, Motiváció, Versenyképesség
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 492-495. ; összefoglalás magyar nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. máj. 30. 11:17
Utolsó módosítás: 2020. ápr. 14. 14:38
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57715
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet