Vállalkozói személyiségjegyek és a vállalkozók megítélése három csoport szemszögéből

Repisky, Máté: Vállalkozói személyiségjegyek és a vállalkozók megítélése három csoport szemszögéből. Műhelytanulmányok, (15). pp. 66-84. (2015)

[img] Cikk, tanulmány, mű
muhelytanulmanyok_015_066-084.pdf

Download (449kB)

Abstract

A kutatás célja vállalkozók, vállalkozni szándékozó és nem szándékozó közgazdász hallgatók vállalkozói vonatkozású személyiségjegyeinek, és a vállalkozókról kialakult képének összehasonlítása volt. A kutatáshoz felhasznált elméletek a teljesítménymotiváció, a három dimenziós kontrollhely és a három tényezős vállalkozói orientáció voltak. A kutatásban online kérdőívet használtam a megkérdezéshez, melyből egy 165 fős minta gyűlt össze, mely 107 hallgatói és 45 vállalkozói kitöltést jelent. A hallgatóin belül a vállalkozni szándékozó hallgatók elemszáma 28 fő. Azt az eredményt kaptam, hogy a vállalkozni szándékozó hallgatók vizsgált személyiségjegyei több dimenzió esetén valóban közelebb állnak a vállalkozókhoz, mint a hallgatótársaikhoz. Az előzőeken túl arra az eredményre jutottam, hogy a vállalkozók képe általánosságban a vállalkozókról negatívabb, mint az egyetemi hallgatóknak róluk.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Műhelytanulmányok
Date: 2015
Volume: 15
Page Range: pp. 66-84
ISSN: 2061-5353
ISBN: 978-963-306-416-0
Uncontrolled Keywords: Vállalkozás
Additional Information: Bibliogr: p. 82-84. ; összefoglalás magyar nyelven
Date Deposited: 2019. May. 28. 13:36
Last Modified: 2019. May. 28. 13:36
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57752

Actions (login required)

View Item View Item