A társadalmi-nevelési inklúzió eszmerendszerének alkalmazási lehetőségei a szociális munkás képzésben = The possible ways of using the social-educational inclusion concept in the social worker training

Belényi, Emese and Flóra, Gábor: A társadalmi-nevelési inklúzió eszmerendszerének alkalmazási lehetőségei a szociális munkás képzésben = The possible ways of using the social-educational inclusion concept in the social worker training. Szociális szakemberek képzése határon innen és túl. pp. 9-36. (2013)

[img] Cikk, tanulmány, mű
2013_rako_erzsebet_szocialis_szakemberek_009-036.pdf

Download (312kB)

Abstract

The social worker training has started in 1991 in the Sulyok István Calvinist College (the predecessor of the Partium Christian University) and the students, who graduated in 1996 were among the first social professionals with higher education qualification. In the past few years European common policies changed in many aspects, the requirement if equal opportunities became more important in the field of educational, social and employment policy. These requirements are closely connected to the principle of overcoming social exclusion and reaching a higher level of inclusion. This paper examines the realization of these goals based on an interview survey carried out in Oradea with the participation of several social institutions.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Szociális szakemberek képzése határon innen és túl
Date: 2013
Page Range: pp. 9-36
ISBN: 978-615-5372-00-1
Heading title: Szociálpedagógia-képzés
DOI: https://doi.org/10.14232/belvbook.2013.58506.a
Uncontrolled Keywords: Szociális munka - szakképzés - Magyarország - tanulmányok, Szociálpedagógia - tanulmányok
Additional Information: Bibliogr.: p. 33-36. ; összefoglalás angol nyelven
Date Deposited: 2019. Jun. 05. 09:25
Last Modified: 2019. Jul. 05. 12:27
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/58352

Actions (login required)

View Item View Item