Alternatív vitarendezés az iskolában = Alternative conflict-management in the school

Klement Mariann: Alternatív vitarendezés az iskolában = Alternative conflict-management in the school. In: Szociális szakemberek képzése határon innen és túl. pp. 130-138. (2013)

[thumbnail of 2013_rako_erzsebet_szocialis_szakemberek_130-149.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
2013_rako_erzsebet_szocialis_szakemberek_130-149.pdf

Letöltés (323kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

This present study intends to explore conflicts that arise in school life and depicts different methods that help to handle them effectively. The article presents alternative conflict-managing techniques, from which school mediation and face-to-face restorative method are further discussed. Student mediation, a special interests-based means of communication between parties to a conflict, provides an opportunity for conflict resolution. Restorative techniques help to handle the damage that was caused. The article is recommended especially to those who are interested to learn about new perspectives of looking upon school related conflicts and are looking for efficient means to resolve them.

Mű típusa: Könyv része
Rovatcím: Szociálpedagógia - ismeretek
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Szociális szakemberek képzése határon innen és túl
Dátum: 2013
ISBN: 978-615-5372-00-1
Oldalak: pp. 130-138
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/58506/
DOI: 10.14232/belvbook.2016.58506.i
Kulcsszavak: Konfliktuskezelés - iskolai, Iskolai nevelés
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 148-149. ; összefoglalás angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. jún. 05. 10:34
Utolsó módosítás: 2020. júl. 16. 11:34
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/58360
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet