Az iskolai idő értékelése nyolcadik osztályosok érvelő fogalmazásainak tartalomelemzése alapján

Huszár, Zsuzsanna and Sramó, András: Az iskolai idő értékelése nyolcadik osztályosok érvelő fogalmazásainak tartalomelemzése alapján. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia, (2). pp. 227-229. (2004)

[img] Cikk, tanulmány, mű
msznykonf_002_227-229.pdf

Download (285kB)

Abstract

Jelen írásunk az előző évi konferenciára készített előadásunk (Idői struktúrák feltárása kvalitatív és kvantitatív szövegelemzéssel) szerves folytatása; végigviszi és összegzi a 2003-as prezentációban példával illusztrált tartalomelemzést a nyolcadik osztályosok érvelő fogalmazásainak részmintájára. Az idői struktúrák vizsgálatának korábban vázolt szempontrendszerén túl az új előadás bemutatja a szövegjellemzők bináris kódolását, mint a számítógépes feldolgozás manuálisan előállított bemenetét. Az előadás ezen bemenet alapján lehetséges gépi ábrázolásmódokat mutat be, és rávilágít ezen újszerű ábrázolásmódok kutatásban betöltött funkciójára. A kivonat összegzi a cikk legfontosabb mondanivalóját.

Item Type: Article
Event Title: Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia (2.) (2004) (Szeged)
Journal or Publication Title: Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia
Date: 2004
Volume: 2
Page Range: pp. 227-229
Uncontrolled Keywords: Nyelvészet - számítógép alkalmazása
Additional Information: Bibliogr.: p. 228-229. ; összefoglalás magyar nyelven
Date Deposited: 2019. Jul. 16. 13:59
Last Modified: 2019. Jul. 16. 13:59
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/59303

Actions (login required)

View Item View Item