Huszár Zsuzsanna and Sramó András: Az iskolai idő értékelése nyolcadik osztályosok érvelő fogalmazásainak tartalomelemzése alapján.
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
msznykonf_002_227-229.pdf Download (285kB) | Preview |
Abstract
Jelen írásunk az előző évi konferenciára készített előadásunk (Idői struktúrák feltárása kvalitatív és kvantitatív szövegelemzéssel) szerves folytatása; végigviszi és összegzi a 2003-as prezentációban példával illusztrált tartalomelemzést a nyolcadik osztályosok érvelő fogalmazásainak részmintájára. Az idői struktúrák vizsgálatának korábban vázolt szempontrendszerén túl az új előadás bemutatja a szövegjellemzők bináris kódolását, mint a számítógépes feldolgozás manuálisan előállított bemenetét. Az előadás ezen bemenet alapján lehetséges gépi ábrázolásmódokat mutat be, és rávilágít ezen újszerű ábrázolásmódok kutatásban betöltött funkciójára. A kivonat összegzi a cikk legfontosabb mondanivalóját.
Item Type: | Conference or Workshop Item |
---|---|
Journal or Publication Title: | Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia |
Date: | 2004 |
Volume: | 2 |
Page Range: | pp. 227-229 |
Event Title: | Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia (2.) (2004) (Szeged) |
Related URLs: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/59177/ |
Uncontrolled Keywords: | Nyelvészet - számítógép alkalmazása |
Additional Information: | Bibliogr.: p. 228-229. ; összefoglalás magyar nyelven |
Date Deposited: | 2019. Jul. 16. 13:59 |
Last Modified: | 2022. Nov. 08. 11:51 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/59303 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |