Huszár Zsuzsanna; Sramó András: Az iskolai idő értékelése nyolcadik osztályosok érvelő fogalmazásainak tartalomelemzése alapján.
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
msznykonf_002_227-229.pdf Letöltés (285kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Jelen írásunk az előző évi konferenciára készített előadásunk (Idői struktúrák feltárása kvalitatív és kvantitatív szövegelemzéssel) szerves folytatása; végigviszi és összegzi a 2003-as prezentációban példával illusztrált tartalomelemzést a nyolcadik osztályosok érvelő fogalmazásainak részmintájára. Az idői struktúrák vizsgálatának korábban vázolt szempontrendszerén túl az új előadás bemutatja a szövegjellemzők bináris kódolását, mint a számítógépes feldolgozás manuálisan előállított bemenetét. Az előadás ezen bemenet alapján lehetséges gépi ábrázolásmódokat mutat be, és rávilágít ezen újszerű ábrázolásmódok kutatásban betöltött funkciójára. A kivonat összegzi a cikk legfontosabb mondanivalóját.
Mű típusa: | Konferencia vagy workshop anyag |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia |
Dátum: | 2004 |
Kötet: | 2 |
Oldalak: | pp. 227-229 |
Konferencia neve: | Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia (2.) (2004) (Szeged) |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/59177/ |
Kulcsszavak: | Nyelvészet - számítógép alkalmazása |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 228-229. ; összefoglalás magyar nyelven |
Feltöltés dátuma: | 2019. júl. 16. 13:59 |
Utolsó módosítás: | 2022. nov. 08. 11:51 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/59303 |
Tétel nézet |