Entrepreneurs' roles

Németh Gergely: Entrepreneurs' roles. In: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat, (11) 1. pp. 35-45. (2019)

[thumbnail of taylor_2019_001_035-045.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
taylor_2019_001_035-045.pdf

Letöltés (294kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

In most research entrepreneurs are described as general subjects. Of course, these approaches reveal that you do not match and can not explain much of the situation. The group of people called the entrepreneur behaves differently from the definitions. In my dissertation (Gergely Németh: Cognitive Approach to Some Entrepreneurial Behavior Patterns, 2017), a chapter is about differentiating the entrepreneur's roles. In this categorization, I have included the Gerber division, already classical citation, and I have also come up with new approaches based on the reviewed literature. I considered the process of entrepreneurship a process that was crossed by the Situational Cognitive Approach (Smith and Semin 2004, 2007) so that the effect of the context can also be reflected in this sphere of interpretation. Below I describe the roles of the entrepreneur, the owner, the manager, the inventor, and the producer.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat
Dátum: 2019
Kötet: 11
Szám: 1
ISSN: 2064-4361
Oldalak: pp. 35-45
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/69820/
Kulcsszavak: Vállalkozások, Vállalkozók
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 42-45. ; összefoglalás angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. júl. 29. 13:13
Utolsó módosítás: 2021. júl. 23. 07:58
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/59461
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet