Tantárgyi kereteken átívelő területek online mérése az iskola kezdő és alapozó szakaszában.
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
pek_2015_155-156.pdf Download (374kB) | Preview |
Abstract
A hazai mérési-értékelési programokban az utóbbi években jelentős elmozdulás tapasztalható a szummatív értékeléstől a segítő-fejlesztő és diagnosztikus célú mérések irányába, és már több tantárgy, illetve műveltségterület esetében megkezdődött a papír alapú mérőeszközök elektronikus felületre történő átültetése is. Egy komplex kutatási programban több olyan terület online kutatására és mérésére is sor került, amelyek nemzetközi viszonylatban a tudományos érdeklődés középpontjában állnak, ám hazánkban sajátos szerepet és helyet töltenek be, mivel jelen vannak ugyan a Nemzeti alaptantervben, kereszttantervi sajátosságaiból adódóan átívelnek a merev tantárgyi kereteken. A szimpózium egy kisiskolások részvételére alapuló kutatási program négy területén elért eredményeinek bemutatására vállalkozik. Az egyes területek mérési tradícióinak és kutatási hangsúlyainak különbségeiből adódóan az előadások változatos módszertani megközelítésből indulnak ki, miközben illeszkednek a nemzetközi kutatási trendekhez. A szimpózium bevezető előadása komplex, többoldalú megközelítésből indul ki a tanulás tanulásának problémavilágához kapcsolódóan. Bemutatja a tanulás tanulása fogalmának értelmezési lehetőségeit hazai kontextusban, majd egy 1–6. évfolyamos tanulók részvételével lebonyolított online kutatás eredményeit ismerteti. A második előadás a 2., 4. és 6. évfolyamos tanulók pénzügyi műveltségének feltárására alkalmas online diagnosztikus mérőeszközökkel végzett, 237 tanulóra kiterjedő próbamérés tapasztalatait mutatja be. A szimpózium harmadik előadása túllép az egészségműveltség mérésére fejlesztett online mérőeszköz bemérésének tapasztalatain, illetve az egészség megőrzésével, fejlesztésével kapcsolatos ismeretek diagnosztikus célú vizsgálatán, és speciális összefüggések vizsgálatára helyezi a hangsúlyt: az egészségműveltség online szövegértéssel való kapcsolatát elemzi 3. évfolyamos tanulók körében. A záró előadás az 1–6. évfolyamos tanulók társadalmi és állampolgári ismereteinek méréséhez készített online mérőeszközök pilot kipróbálásának tapasztalatait mutatja be. Az előadás kitér a tanulók online teszten nyújtott teljesítményeire, valamint a teszteredmények és a teszttel folytatott interakciók sajátos összefüggéseire.
Item Type: | Conference or Workshop Item |
---|---|
Heading title: | Szimpózium |
Journal or Publication Title: | Pedagógiai Értékelési Konferencia |
Date: | 2015 |
Volume: | 13 |
Page Range: | pp. 155-156 |
Event Title: | Pedagógiai Értékelési Konferencia (13.) (2015) (Szeged) |
Related URLs: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/59488/ |
Uncontrolled Keywords: | Mérés - pedagógiai - előadáskivonat, Értékelés - pedagógiai - előadáskivonat, Mérés - online - előadáskivonat |
Additional Information: | Összefoglalás magyar nyelven |
Date Deposited: | 2019. Sep. 11. 13:08 |
Last Modified: | 2022. Nov. 08. 11:54 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/61277 |
Actions (login required)
View Item |