Fogyasztói kultúra, vagy kulturális fogyasztás?

Prónay Szabolcs: Fogyasztói kultúra, vagy kulturális fogyasztás?

[thumbnail of nemzetisegi_nemzeti_europai_identitas_263-273.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
nemzetisegi_nemzeti_europai_identitas_263-273.pdf

Letöltés (80kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

In my research, I try to find the answer to a question, which seems simple at the first sight: Does the culture affects the consumption? The question might be simple, but the common answers are confusing. From one point of view culture affects more or less every aspects of one’s behavior, incuding his or her consumption as well. However form another point of view nowdays consumer culture obliterates cultural borders. In this paper I present McCrackens theoretic cultural model and confront it with empirical findings of Tropenaars, Hofstede and Rappaille. My purpose with this paper is to articulate the importance of interdisciplinarism in nowdays management.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Rovatcím: A mindennapi kultúra szerepe az identitás megőrzésében
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Nemzetiségi - nemzeti - európai identitás
Dátum: 2009
ISBN: 978-963-482-962-1
Oldalak: pp. 263-273
Konferencia neve: Nemzetiségi - nemzeti - európai identitás (2008) (Szeged)
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/63265/
Kulcsszavak: Fogyasztói társadalom
Megjegyzések: Bibliogr. a lábjegyzetekben ; összefoglalás angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2020. jan. 17. 11:14
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 11:52
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/63361
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet