Tendenciák, formai analógiák a képzőművészeti és tervezőgrafikai eszköztárban

Szekeres, Ferenc: Tendenciák, formai analógiák a képzőművészeti és tervezőgrafikai eszköztárban. Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai. pp. 85-91. (2009)

[img] Cikk, tanulmány, mű
tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_085-091.pdf

Download (2MB)

Abstract

There are analogies found in the history and stylistie changes of both grandart and graphic design. Alternative rational earth life-oriented „constructive viewpoint” periods, and emotional, spiritual, religious-mythological „deconstructive viewpoint” periods, are equally characteristic of both. In art history, period boundaries match boundaries of broad periods of style. In graphic design, the first loose period was followed by a more rational, editor-principled approach in the 1960’s and, after that, a more intuitíve, deconstructive approach in the second half of the 1980’s. Both in visual árts and in the rational period of graphic design there is a joint intention to bring visual Creative work to a higher level through the of conscious construction and by applying the tools of geometry.

Item Type: Article
Other title: Tendencies and formai analogies in the toolinventory of art and graphic design
Event Title: Tudományos és művészeti műhelymunkák : új utakon a pedagógusképző kar (2007) (Szeged)
Journal or Publication Title: Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai
Date: 2009
Page Range: pp. 85-91
ISBN: 978-963-9927-15-5
Heading title: Filológia
Uncontrolled Keywords: Vizuális művészet, Grafika - alkalmazott, Tervezőgrafika
Additional Information: Bibliogr. a lábjegyzetekben ; ill. ; összefoglalás angol nyelven
Date Deposited: 2019. Dec. 05. 12:28
Last Modified: 2019. Dec. 05. 12:28
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/64187

Actions (login required)

View Item View Item