Értelmileg akadályozott fiatalok munkára felkészítésének helyzete

Varga Imre: Értelmileg akadályozott fiatalok munkára felkészítésének helyzete.

[thumbnail of tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_143-148.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_143-148.pdf

Letöltés (353kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

The pedagogy of people with special needs has gone through major changes in recent decades. Educational programmes for young people and adults have come to the foreground and become more and more important. As a result, the quality of life and opportunities for adults with special needs have changed dramatically. The equal-opportunity law, which is quite Progressive, even when compared with European standards, and the National Programme for People with Disabilities define the rights of people with disabilities, as well as the principles and tasks which are necessary for these rights to be exercised. In order that these new laws should become a practice of evaryday life, and that people with disabilities might live a life similar to that of other members of society, many other regulations and suitably and economically organised Services are needed. It is important that, while implementing these, the principles of the Movement for Independent Life and the National Programme for People with Disabilities should be observed.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Egyéb cím: Preparing young people with special needs for work
Rovatcím: Pedagógia-pszichológia-metodika
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai
Dátum: 2009
ISBN: 978-963-9927-15-5
Oldalak: pp. 143-148
Konferencia neve: Tudásteremtés és -alkalmazás a modern társadalomban (2015) (Szeged)
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/64049/
Kulcsszavak: Fogyatékosság - értelmi - Magyarország, Esélyegyenlőség, Munkaerőpiac
Megjegyzések: Bibliogr.: 147. p. ; összefoglalás angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. dec. 07. 07:29
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 13:46
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/64196
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet