A sakk, mint nevelő-oktató eszköz

Duró, Zsuzsanna: A sakk, mint nevelő-oktató eszköz. Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai. pp. 149-156. (2009)

[img] Cikk, tanulmány, mű
tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_149-156.pdf

Download (1MB)

Abstract

I examined how chess influences different skills in upper-nursery and lower-primary school groups. I measured creativity, intelligence, and motivation, using Torrance and Raven tests, as well as motivational acquisition surveys. Based on the comparative analysis of the preparatory research carried out in the first year, and the follow-up research carried out in the second year, I postulate that chess has a positive developmental effect on certain skills and that this is a transfer effect, which shows in an improvement in school performance. I hope that the results of my research will help chess education become a part of the school curriculum.

Item Type: Article
Other title: Chess as an educational tool
Event Title: Tudományos és művészeti műhelymunkák : új utakon a pedagógusképző kar (2007) (Szeged)
Journal or Publication Title: Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai
Date: 2009
Page Range: pp. 149-156
ISBN: 978-963-9927-15-5
Heading title: Pedagógia-pszichológia-metodika
Uncontrolled Keywords: Sakk, Pedagógia
Additional Information: Bibliogr.: 156. p. ; összefoglalás angol nyelven
Date Deposited: 2019. Dec. 07. 07:31
Last Modified: 2019. Dec. 07. 07:31
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/64197

Actions (login required)

View Item View Item