A sakk, mint nevelő-oktató eszköz

Duró Zsuzsanna: A sakk, mint nevelő-oktató eszköz.

[thumbnail of tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_149-156.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_149-156.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

I examined how chess influences different skills in upper-nursery and lower-primary school groups. I measured creativity, intelligence, and motivation, using Torrance and Raven tests, as well as motivational acquisition surveys. Based on the comparative analysis of the preparatory research carried out in the first year, and the follow-up research carried out in the second year, I postulate that chess has a positive developmental effect on certain skills and that this is a transfer effect, which shows in an improvement in school performance. I hope that the results of my research will help chess education become a part of the school curriculum.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Egyéb cím: Chess as an educational tool
Rovatcím: Pedagógia-pszichológia-metodika
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai
Dátum: 2009
ISBN: 978-963-9927-15-5
Oldalak: pp. 149-156
Konferencia neve: Tudományos és művészeti műhelymunkák : új utakon a pedagógusképző kar (2007) (Szeged)
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/64049/
Kulcsszavak: Sakk, Pedagógia
Megjegyzések: Bibliogr.: 156. p. ; összefoglalás angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. dec. 07. 07:31
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 13:46
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/64197
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet