Tartalom és eszköztudás : az oktatási módszerek és a tudás összefüggései a köz- és felsőoktatásban

Démuth, Ágnes: Tartalom és eszköztudás : az oktatási módszerek és a tudás összefüggései a köz- és felsőoktatásban. In: Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai. pp. 157-163. (2009)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_157-163.pdf

Download (2MB) | Preview

Abstract

Do teachers pay enough attention for the fact, that their students are different, for their varying interests, abilities, motivation? Do they really everything what they could to achieve skills and appreciations, like: critical thinking, problem solving? What the data tell us the methods, have been using by teachers during lessons? What is the most important goal: remembering or understanding information? This paper give some answer for these questions in one way. Data and facts have been proofing that they have to change a lot of things.

Item Type: Article
Other title: Remembering or understanding? : teaching methods connecting with inert academic, via meaningful knowledge
Heading title: Pedagógia-pszichológia-metodika
Journal or Publication Title: Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai
Date: 2009
ISBN: 978-963-9927-15-5
Page Range: pp. 157-163
Event Title: Tudományos és művészeti műhelymunkák : új utakon a pedagógusképző kar (2007) (Szeged)
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/64049/
Uncontrolled Keywords: Oktatásügy, Pedagógia
Additional Information: Összefoglalás angol nyelven
Date Deposited: 2019. Dec. 07. 07:43
Last Modified: 2020. Apr. 14. 15:14
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/64198

Actions (login required)

View Item View Item