Döbör Ágota: Tehetséges és átlagos képességű diákok szövegértésének alakulása általános iskolában.
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_176-181.pdf Download (425kB) | Preview |
Abstract
In recent years, the issue of children’s poor reading comprehension skills has come into focus. Not only reading, but comprehension, also, is a complex process. In the following, we present the partial results of a national research project, carried out on a sample of 700 students, in 2005-2006. The goal of the research was, on the one hand, to get a picture of the level of the reading-comprehension skills of average children and, on the other hand, to compare this with the results of students in schools for talented children. The results are, in some parts, surprising, especially when compared with the results of research carried out 10 years ago.
Item Type: | Conference or Workshop Item |
---|---|
Other title: | The change in reading comprehension skills of talented and average students at primary school |
Heading title: | Pedagógia-pszichológia-metodika |
Journal or Publication Title: | Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai |
Date: | 2009 |
ISBN: | 978-963-9927-15-5 |
Page Range: | pp. 176-181 |
Event Title: | Tudományos és művészeti műhelymunkák : új utakon a pedagógusképző kar (2007) (Szeged) |
Related URLs: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/64049/ |
Uncontrolled Keywords: | Szövegértés - általános iskola |
Additional Information: | Bibliogr.: 181. p. ; összefoglalás angol nyelven |
Date Deposited: | 2019. Dec. 07. 08:08 |
Last Modified: | 2022. Nov. 08. 13:46 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/64201 |
Actions (login required)
View Item |