Tehetséges és átlagos képességű diákok szövegértésének alakulása általános iskolában

Döbör Ágota: Tehetséges és átlagos képességű diákok szövegértésének alakulása általános iskolában.

[thumbnail of tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_176-181.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_176-181.pdf

Download (425kB) | Preview

Abstract

In recent years, the issue of children’s poor reading comprehension skills has come into focus. Not only reading, but comprehension, also, is a complex process. In the following, we present the partial results of a national research project, carried out on a sample of 700 students, in 2005-2006. The goal of the research was, on the one hand, to get a picture of the level of the reading-comprehension skills of average children and, on the other hand, to compare this with the results of students in schools for talented children. The results are, in some parts, surprising, especially when compared with the results of research carried out 10 years ago.

Item Type: Conference or Workshop Item
Other title: The change in reading comprehension skills of talented and average students at primary school
Heading title: Pedagógia-pszichológia-metodika
Journal or Publication Title: Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai
Date: 2009
ISBN: 978-963-9927-15-5
Page Range: pp. 176-181
Event Title: Tudományos és művészeti műhelymunkák : új utakon a pedagógusképző kar (2007) (Szeged)
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/64049/
Uncontrolled Keywords: Szövegértés - általános iskola
Additional Information: Bibliogr.: 181. p. ; összefoglalás angol nyelven
Date Deposited: 2019. Dec. 07. 08:08
Last Modified: 2022. Nov. 08. 13:46
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/64201

Actions (login required)

View Item View Item