Szöveges feladatok különböző reprezentációi a kompetencia alapú matematikatanítás tükrében

Pintér Klára: Szöveges feladatok különböző reprezentációi a kompetencia alapú matematikatanítás tükrében.

[thumbnail of tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_203-208.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_203-208.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

In the process of modernization of instruction, those type of curricula and syllabi are emphasized which help development of the students’ abilities and competencies necessary in everyday life. From this respect, one of the most important elements in the competence-based mathematics instruction is the development of problemsolving skills through narrative tasks (DE Corte 1997). In the article, problems and possible causes are outlined. One of the possible problem areas is ’early symbolism’, because this abstract knowledge is not backed up by practical experience or symbolical representation connected to the tasks, which could be acquired through manual skills. In the course book series „Sokszínű Matematika” (Multicolored Mathematics), published by Mozaik Kiadó, the authors attempt to build up these representations gradually and simultaneously. The principles and some momenta of this structure are introduced in the article.

Item Type: Conference or Workshop Item
Other title: Different representations of narrative mathematical problems within the frame of competence-based instruction
Heading title: Pedagógia-pszichológia-metodika
Journal or Publication Title: Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai
Date: 2009
ISBN: 978-963-9927-15-5
Page Range: pp. 203-208
Event Title: Tudományos és művészeti műhelymunkák : új utakon a pedagógusképző kar (2007) (Szeged)
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/64049/
Uncontrolled Keywords: Matematika tanítása, Problémamegoldás
Additional Information: Bibliogr.: 208. p. ; összefoglalás angol nyelven
Date Deposited: 2019. Dec. 07. 08:45
Last Modified: 2022. Nov. 08. 13:46
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/64206

Actions (login required)

View Item View Item