A geometriai transzformációk tárgyalásának egy módja a tanárképzésben

Krisztin Német István: A geometriai transzformációk tárgyalásának egy módja a tanárképzésben.

[thumbnail of tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_375-379.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_375-379.pdf

Download (366kB) | Preview

Abstract

In [8] and [9] (textbooks for teachers’ training colleges written by B. Pelle) isometry and similarity are defined not in the classical way but as a product. We continued this waf of definition refer to the affine transformation and collineation. We summarized the consequences of the mathematical and didactical principles of this method in teacher training, compared the different ways, and studied the connection between them.

Item Type: Conference or Workshop Item
Other title: A means of discussion of geometrical transformations in teacher training
Heading title: Természettudomány
Journal or Publication Title: Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai
Date: 2009
ISBN: 978-963-9927-15-5
Page Range: pp. 375-379
Event Title: Tudományos és művészeti műhelymunkák : új utakon a pedagógusképző kar (2007) (Szeged)
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/64049/
Uncontrolled Keywords: Tanárképzés, Matematika, Geometriai transzformáció
Additional Information: Bibliogr.: p. 378-379. ; összefoglalás angol nyelven
Date Deposited: 2019. Dec. 07. 12:35
Last Modified: 2022. Nov. 08. 13:46
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/64236

Actions (login required)

View Item View Item