Krisztin Német István: A geometriai transzformációk tárgyalásának egy módja a tanárképzésben.
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_375-379.pdf Download (366kB) | Preview |
Abstract
In [8] and [9] (textbooks for teachers’ training colleges written by B. Pelle) isometry and similarity are defined not in the classical way but as a product. We continued this waf of definition refer to the affine transformation and collineation. We summarized the consequences of the mathematical and didactical principles of this method in teacher training, compared the different ways, and studied the connection between them.
Item Type: | Conference or Workshop Item |
---|---|
Other title: | A means of discussion of geometrical transformations in teacher training |
Heading title: | Természettudomány |
Journal or Publication Title: | Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai |
Date: | 2009 |
ISBN: | 978-963-9927-15-5 |
Page Range: | pp. 375-379 |
Event Title: | Tudományos és művészeti műhelymunkák : új utakon a pedagógusképző kar (2007) (Szeged) |
Related URLs: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/64049/ |
Uncontrolled Keywords: | Tanárképzés, Matematika, Geometriai transzformáció |
Additional Information: | Bibliogr.: p. 378-379. ; összefoglalás angol nyelven |
Date Deposited: | 2019. Dec. 07. 12:35 |
Last Modified: | 2022. Nov. 08. 13:46 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/64236 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |