Az egyén(iség) a köz(össég)ben : problémavázlat egy induló kutatás elé

T. Kiss Tamás: Az egyén(iség) a köz(össég)ben : problémavázlat egy induló kutatás elé.

[thumbnail of tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_419-424.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_419-424.pdf

Download (394kB) | Preview

Abstract

The necessity of clarifying the relationship between the individual and the community has gained attention during the past centuries as society was undergoing significant changes. Nowadays researchers focusing on communities encounter issues that were also current in the last century but have not been articulated as much as they are now. The existence and development of the European Union originally founded primarily on economic structures can henceforth become insecure without democracy - hammered out by the complicated interplay of community formations of its member States without personalities representing different cultural values and communities. This problem presents a challenge both for Hungary and all Hungarian citizens. This research that starts now examines the relationship and identity of the individual and the community as it is reflected by the „Bartók model” of „remaining Hungarian but in a European way”.

Item Type: Conference or Workshop Item
Other title: Person(alitie)s in the union : outline of issues prior to research
Heading title: Zenetudomány és társadalomismeret
Journal or Publication Title: Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai
Date: 2009
ISBN: 978-963-9927-15-5
Page Range: pp. 419-424
Event Title: Tudományos és művészeti műhelymunkák : új utakon a pedagógusképző kar (2007) (Szeged)
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/64049/
Uncontrolled Keywords: Egyén és közösség
Additional Information: Bibliogr. a jegyzetekben: 423. p. ; összefoglalás angol nyelven
Date Deposited: 2019. Dec. 09. 07:56
Last Modified: 2022. Nov. 08. 13:46
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/64243

Actions (login required)

View Item View Item