Szegedi családok fogyasztói magatartásának elemzése gazdaságpszichológiai szempontból

Lippai László: Szegedi családok fogyasztói magatartásának elemzése gazdaságpszichológiai szempontból.

[thumbnail of tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_425-430.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_425-430.pdf

Letöltés (349kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

This paper examines how the psychological problem of the role of objective and subjective variables affecting the perception of the financial situation of families can be analysed with the help of data from empirical family research. The article begins with a brief introduction to the field of economic psychology, its scope and methods, and provides the context of the paper. This is followed by a detailed description of the family research. Finally, based on the data, a hypothesis examination is carried out to show that besides the calculable objective variables, the subjective variables play an equally important role in the forecasting of the perceived changes of one's financial situation.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Egyéb cím: Analysis of the consumer behaviour of Szeged families : an economic psychological perspective
Rovatcím: Zenetudomány és társadalomismeret
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai
Dátum: 2009
ISBN: 978-963-9927-15-5
Oldalak: pp. 425-430
Konferencia neve: Tudományos és művészeti műhelymunkák : új utakon a pedagógusképző kar (2007) (Szeged)
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/64049/
Kulcsszavak: Gazdaságpszichológia, Fogyasztói magatartás - Magyarország - regionális, Szeged
Megjegyzések: Bibliogr.: 429. p. ; összefoglalás angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. dec. 09. 07:59
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 13:46
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/64244
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet