Lippai László: Szegedi családok fogyasztói magatartásának elemzése gazdaságpszichológiai szempontból.
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_425-430.pdf Letöltés (349kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
This paper examines how the psychological problem of the role of objective and subjective variables affecting the perception of the financial situation of families can be analysed with the help of data from empirical family research. The article begins with a brief introduction to the field of economic psychology, its scope and methods, and provides the context of the paper. This is followed by a detailed description of the family research. Finally, based on the data, a hypothesis examination is carried out to show that besides the calculable objective variables, the subjective variables play an equally important role in the forecasting of the perceived changes of one's financial situation.
Mű típusa: | Konferencia vagy workshop anyag |
---|---|
Egyéb cím: | Analysis of the consumer behaviour of Szeged families : an economic psychological perspective |
Rovatcím: | Zenetudomány és társadalomismeret |
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai |
Dátum: | 2009 |
ISBN: | 978-963-9927-15-5 |
Oldalak: | pp. 425-430 |
Konferencia neve: | Tudományos és művészeti műhelymunkák : új utakon a pedagógusképző kar (2007) (Szeged) |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/64049/ |
Kulcsszavak: | Gazdaságpszichológia, Fogyasztói magatartás - Magyarország - regionális, Szeged |
Megjegyzések: | Bibliogr.: 429. p. ; összefoglalás angol nyelven |
Feltöltés dátuma: | 2019. dec. 09. 07:59 |
Utolsó módosítás: | 2022. nov. 08. 13:46 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/64244 |
Tétel nézet |