A magyar egyetemisták és főiskolások társadalmi helyzete

Szabó Andrea: A magyar egyetemisták és főiskolások társadalmi helyzete. In: Racionálisan lázadó hallgatók I : apátia – radikalizmus – posztmaterializmus a magyar egyetemisták és főiskolások körében, (1). pp. 25-43. (2012)

[thumbnail of racionaliasn_lazado_hallgatok_025-043.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
racionaliasn_lazado_hallgatok_025-043.pdf

Download (257kB) | Preview

Abstract

A tanulmány célja, hogy bemutassa milyen szociodemográfi ai, objektív tulajdonságokkal jellemezhetőek a mintába került főiskolások és egyetemisták. Az ifjúsági társadalom elitjéről van szó, mégis a tanulmány azt bizonyítja, hogy ez a réteg sem mentes a társadalmi esélyegyenlőtlenségektől. Az elemzés Pierre Bourdieu tőkekonverziós elméletéből indul ki, és megvizsgálja, hogy az egyes tőkefajták felhalmozása miként jelenik meg a hallgatók egyes csoportjaiban. A tanulmányban tényként fogadom el, hogy az oktatási rendszer szelekciója, az esélyegyenlőtlenségek újratermelődése elsősorban az alap- és középfokú intézményekben történik, de a felsőoktatás is hozzájárul a kibocsátó család kedvező vagy kedvezőtlen státuspozícióinak az újratermelődéséhez.

Item Type: Book Section
Other title: Social situation of the Hungarian students
Journal or Publication Title: Racionálisan lázadó hallgatók I : apátia – radikalizmus – posztmaterializmus a magyar egyetemisták és főiskolások körében
Date: 2012
Volume: 1
ISBN: 978-963-9573-91-8
Page Range: pp. 25-43
Series Name: Racionálisan lázadó hallgatók
Language: Hungarian
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/65828/
Uncontrolled Keywords: Ifjúságpolitika, Ifjúságszociológia, Ifjúságkutatás, Ifjúság helyzete - felsőoktatás - Magyarország
Additional Information: Bibliogr.: p. 42-43. és a lábjegyzetekben ; összefoglalás magyar nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.04. Sociology
Date Deposited: 2020. Feb. 27. 07:54
Last Modified: 2022. Jan. 13. 15:50
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/65679

Actions (login required)

View Item View Item