Kisebbségi tanulási útvonalak a romániai felsőoktatásban

Stark Gabriella Mária: Kisebbségi tanulási útvonalak a romániai felsőoktatásban. In: Oktatáskutatás határon innen és túl. pp. 304-327. (2014)

[thumbnail of oktataskutatas_304-327.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
oktataskutatas_304-327.pdf

Letöltés (606kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Kutatásunk célja a folyamatosan változó romániai magyar pedagógusképzési rendszer bemutatása. A következő kérdésekre kerestük a választ: Milyen sajátosságai vannak a kisebbségi tanulási útvonalaknak a romániai felsőoktatásban? Hogyan illeszkedik be a pedagógusképzés a kisebbségi tanulási útvonalakba? Kutatásunk értelmezési keretét a kisebbségi tanulási útvonalak képezik, ezeket az útvonalakat a kisebbségi oktatás egyik magyarázó tényezőjeként közelítjük meg. Szakirodalmi tájékozódásunk során arra a következtetésre jutottunk, hogy a romániai oktatáspolitikai kontextus (szűkebb) lehetőséget biztosít a tisztán kisebbségi tanulási útvonalakra, ezen útvonal választását etnicitási és eredményességi tényezők befolyásolják. Our research’s problem are the permanently changing minority Hungarian teacher education system in Romania. In our research we would like to answer the following questions: What are the particularity of the minority learning paths in romanian higher education? How does the teacher education fit into the minority learning paths? The interpretation frame is set by the minority learning path, we approach these paths as an explanation factor for the minority education. Our literature research concluded that the romanian education policy context gives (narrower) opportunity for the solely minority learning paths, and the factors of choice are: ethnicity and achievement.

Mű típusa: Könyv része
Egyéb cím: Minority learning paths in Romanian higher education
Rovatcím: Oktatás felsőfokon
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Oktatáskutatás határon innen és túl
Dátum: 2014
ISSN: 2064-6755
ISBN: 978-615-5372-17-9
Oldalak: pp. 304-327
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/65821/
Kulcsszavak: Tanárképzés - Románia, Felsőoktatás - Románia, Oktatáskutatás
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 324-327. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2020. feb. 26. 10:35
Utolsó módosítás: 2020. ápr. 14. 14:43
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/65690
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet