Korai idegennyelv-oktatás : a DE GyFK válasza a társadalmi és szakmai kihívásokra

Nemes Magdolna: Korai idegennyelv-oktatás : a DE GyFK válasza a társadalmi és szakmai kihívásokra. In: Oktatáskutatás határon innen és túl. pp. 281-303. (2014)

[thumbnail of oktataskutatas_281-303.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
oktataskutatas_281-303.pdf

Download (606kB) | Preview

Abstract

A felsőoktatás egyik legfontosabb célja, hogy olyan végzettséget adjon hallgatóinak, amellyel végzés után a munkaerő-piacon jó esélyekkel indulnak. A Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kara a 2010/11- es tanévben azzal a céllal indította el a Korai idegen nyelv programot, hogy segítsen hallgatói alkalmasak legyenek angol nyelvű foglalkozások vezetésére. A kutatás a képzés három évét tekinti át, és a program minden szakaszát lefedi (N = 55). Kutatási kérdéseink széles spektrumon mozognak: a belépő hallgatók motivációitól kezdve a résztvevő hallgatók gyakorlati tapasztalatain keresztül a már végzett hallgatók munkaerő-piaci helyzetével bezárólag. A már végzett hallgatókat kérdőíves módszerrel vizsgáltuk, a jelenlegi hallgatók esetén ez kiegészült interjúkkal is. A nyelvtanulás iránti érdeklődés mindig összefüggésben van az utazásra, más kultúrák megismerésére való hajlandósággal, ezt, esetünkben, a célnyelvi országokban (Nagy-Britannia, Egyesült Államok) töltött hónapok igazolják. A kérdéseinkre válaszoló végzett hallgatók nem ezzel a végzettséggel helyezkedtek el, de mindenképp előnyként tekintenek rá. A program jelenlegi hallgatói a gyakorlati képzés erősítését szorgalmazzák. One goal of higher education is to provide its students a qualification that gives them a good chance in the job market. In 2010 the Faculty of Child and Adult Education of the University of Debrecen launched its Early English Learning programme to train its students to be able to play with children/ in English or teach English in nursery schools. The present research covers three years of the programme, surveying every stage of it (N = 55). Our research questions include a wide range of topics: from the motivation of incoming students, through the experience of students taking part in the programme, to the situation of graduateds in the job market. We decided to use a questionnaire in the case of graduate students and we also made interviews with undergraduates. The interest in learning languages is usually connected to willingness to travel and getting to know other countries, which is shown by the months spent in target language countries (e.g. United Kingdom, United States of America). Graduate students did not find a job simply as a result of this qualification although they consider it an advantage. The undergraduates taking part in the programme recommend more practical training.

Item Type: Book Section
Other title: Teaching English at early age : response of the faculty of child and adult education of the University of Debrecen to social and professional challenges
Heading title: Oktatás felsőfokon
Journal or Publication Title: Oktatáskutatás határon innen és túl
Date: 2014
ISSN: 2064-6755
ISBN: 978-615-5372-17-9
Page Range: pp. 281-303
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/65821/
Uncontrolled Keywords: Oktatáskutatás, Idegen nyelv tanítása - óvoda, Óvodai nevelés
Additional Information: Bibliogr.: p. 301-303. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Date Deposited: 2020. Feb. 26. 10:30
Last Modified: 2020. Apr. 14. 14:43
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/65691

Actions (login required)

View Item View Item