Lemorzsolódás csökkentésére irányuló felmérés : a tanulási problémákkal küszködő hallgatók körében

Lendvai Edina and Pappné Sziládi Katalin and Vidács Anita: Lemorzsolódás csökkentésére irányuló felmérés : a tanulási problémákkal küszködő hallgatók körében. In: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok, (14) 1. pp. 211-216. (2019)

[thumbnail of jelenkori_014_001_211-216.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
jelenkori_014_001_211-216.pdf

Download (203kB) | Preview

Abstract

Kutatásunk során fel kívántuk mérni, hogy a Mérnöki Kar hallgatóinak esetében milyen tényezők okozhatják a hallgatói létszám csökkenését. A felmérés során a korábban készült EFOP3.4.3-16-2016-0001 számú alprojektre építve szerettünk volna további vizsgálatokat lefolytatni. A kérdőíves megkérdezés során célul tűztük ki, hogy kiderítsük, a fenti felmérésben kimutatott fizika, illetve biológia kurzusok mely hallgatói réteg számára jelentenek különösen nagy nehézséget. Elsősorban, kiemelkedő arányban, az élelmiszermérnökök között találtunk tanulási problémával küszködő hallgatókat. A megoldást – véleményünk szerint – egy olyan jegyzet jelenthetné, amelyben az oktató az előadásokon elmondottakat/elhangzottakat érthetően összefoglalja. Abstract: During our research, we wanted to investigate the reasons behind the drop-out of the students of the Faculty of Engineering. Doing so, based on the former EFOP-3.4.3-16-2016-0001 subproject, we wanted to broaden our research with further studies. Our main goal with the questionnaires was to find out that the biology and physics courses being set forth with the survey mentioned above represent great difficulties to which class of students. It was shown that primarily – in significant proportion – amongst Food Science Engineering classes can be found students who have learning difficulties. In our point of view the solution would be to create a lecture note that summarizes the information the lecturer says and what is shown during the course in an understandable way.

Item Type: Article
Other title: Surveys for reducing dropout : for students with learning disability
Heading title: Pályázati disszemináció
Journal or Publication Title: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok
Date: 2019
Volume: 14
Number: 1
ISSN: 1788-7593
Page Range: pp. 211-216
Publisher: Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar
Place of Publication: Szeged
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/66311/
Uncontrolled Keywords: Felsőoktatás - Szeged, Tanulási zavarok, Kérdőíves felmérés
Additional Information: Bibliogr.: 216. p. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.03. Educational sciences
05. Social sciences > 05.03. Educational sciences > 05.03.02. Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
05. Social sciences > 05.04. Sociology
Date Deposited: 2020. May. 07. 10:50
Last Modified: 2021. Jan. 26. 12:06
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/67579

Actions (login required)

View Item View Item