Fogyatékossággal élő fiatal felnőttek társadalmi integrálódásának esélyei és lehetőségei a mai Magyarországon

Laki Ildikó: Fogyatékossággal élő fiatal felnőttek társadalmi integrálódásának esélyei és lehetőségei a mai Magyarországon.

[thumbnail of 2009_tudasjavak_aramlasa_051-058.pdf] Cikk, tanulmány, mű
2009_tudasjavak_aramlasa_051-058.pdf

Download (598kB)

Abstract

The present summary is wishing to demostrate he situation of people living with disabilities and the relating interpretations. People living with disabilities is a prominent social problem int he Hungarian society today, trying to conform to not only European Union, but also the Hungarian system. In my study, my objective is to draw attention to what exactly the meaning of discrimination is, the frames of its interprediction and how it affects people living with disabilities. I also examed what it means tobe disabled, what perspectives this group has int he social integration concerning their acceptance and their partipation in the education system. I am convinced that the Hungaria sociaty is still not able to propriety handle the situation of living with disabilities nor help their social integration.

Item Type: Conference or Workshop Item
Other title: The conceptual determination of the discrimination and equal opportunity in the education
Heading title: Válogatás a szekciók előadásaiból
Journal or Publication Title: Tudásjavak áramlása a közép-kelet-európai régióban a rendszerváltást követően : a Magyar Szociológiai Társaság éves konferenciája
Date: 2009
ISBN: 978-963-9573-55-0
Page Range: pp. 51-58
Event Title: Tudásjavak áramlása a közép-kelet-európai régióban a rendszerváltást követően (2008) (Veszprém)
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/68507/
Uncontrolled Keywords: Társadalmi integráció, Társadalmi beilleszkedés - Magyarország, Esélyegyenlőség, Fogyatékosság - testi - Magyarország, Szellemi fogyatékosok - Magyarország
Additional Information: Bibliogr.: 58. p. ; összefoglalás angol nyelven
Subjects: 05. Social sciences
Date Deposited: 2020. Aug. 05. 12:58
Last Modified: 2022. Nov. 08. 13:41
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/68372

Actions (login required)

View Item View Item