Sebestyén Annamária: A pártpolitikai aktivizmus előfeltételei a magyar nappali tagozatos hallgatók körében. In: Mások vagy ugyanolyanok? A hallgatók politikai aktivitása, politikai orientációja Magyarországon. pp. 91-123. (2019)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
2019_belvedere_masok_vagy_ugyanolyanok_091-123.pdf Download (575kB) | Preview |
Abstract
A fiatalok politikai aktivitásával foglalkozó szerzők álláspontja szerint a szakirodalom túl sok figyelmet szentel a hagyományos részvételnek és túl keveset az attól eltérő participációs módozatoknak. A valóság azonban eltérő képet mutat: csak igen kisszámú kutatás foglalkozik azokkal a fi atalokkal, akik az érdekképviselet alternatív lehetőségeinek elterjedése ellenére továbbra is az olyan hagyományos részvételi formák tagságát erősítik, mint a pártok és ifjúsági szervezeteik. Ezekhez kapcsolódva tanulmányomban a magyar fi atalok egy speciális rétege, a nappali tagozatos egyetemista és főiskolai hallgatók körében készült vizsgálat adatainak tükrében mutatom be, melyek azok a tényezők, amelyek hazánkban a pártpolitikai aktivizmushoz vezető szocializáció folyamatát alkotják, és milyen sajátosságok különböztetik meg a pártaktivista fi atalokat a hallgatói társadalom többi részétől.
Item Type: | Article |
---|---|
Heading title: | Mobilizáció, mobilizálók és mobilizáltak |
Journal or Publication Title: | Mások vagy ugyanolyanok? A hallgatók politikai aktivitása, politikai orientációja Magyarországon |
Date: | 2019 |
ISBN: | 978-615-6060-10-5 |
Page Range: | pp. 91-123 |
Language: | Hungarian |
Uncontrolled Keywords: | Felsőoktatás - Magyarország - 21. sz., Politikai szociológia - magatartáskutatás, Ifjúságpolitika, Egyetemi hallgatók - magyar - mentalitás |
Additional Information: | Bibliogr.: p. 119-123. ; összefoglalás magyar nyelven |
Subjects: | 05. Social sciences 05. Social sciences > 05.06. Political science |
Date Deposited: | 2020. Jun. 08. 09:36 |
Last Modified: | 2023. Mar. 20. 14:55 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/68884 |
Actions (login required)
View Item |