A témacentrikus interakció (TCI) módszer használatának eredményességi mutatói I.

Sápiné Bényei Rita: A témacentrikus interakció (TCI) módszer használatának eredményességi mutatói I. In: Módszertani közlemények, (59) 2. pp. 43-53. (2019)

[thumbnail of modszertani_059_002_043-053.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_059_002_043-053.pdf

Letöltés (7MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

TCI (Theme-centered Interaction) is a methodology of group dynamics supporting motivation and experiental learning. By applying this method in teaching our students, learning becomes a personal matter for them instead of becoming passive recipients. This dissertation briefly presents the TCI method, then it introduces its interconnections with the known educational concepts. After the results of the qualitative foreign research, you can read about the results of the Hungarian quantitive research. It is on this basis that the students who had longer been taught with the TCI method achieved a significantly better result in dialettica, which is one of the main principles of personal coopertaion, than the members of the control group who had not been taught with this method. The lingitudinal examination is being continued with the impact assessment of TCI on the field of the further social competencies and by investigating the characteristics of the learning styles.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Egyéb cím: The indicators of using the theme-centered interaction method
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Módszertani közlemények
Dátum: 2019
Kötet: 59
Szám: 2
ISSN: 2063-3734
Oldalak: pp. 43-53
Konferencia neve: Mester és kutatótanár (2019) (Budapest)
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/68970/
Kulcsszavak: Pedagógia
Megjegyzések: Bibliogr.: 52. p. ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2020. jún. 10. 10:04
Utolsó módosítás: 2021. feb. 19. 09:05
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/69078
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet