Társasjátékok a könyvtárhasználat tanításában

Dömsödy Andrea: Társasjátékok a könyvtárhasználat tanításában. In: Módszertani közlemények, (59) 3. pp. 24-36. (2019)

[thumbnail of modszertani_059_003_024-036.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_059_003_024-036.pdf

Download (8MB) | Preview

Abstract

Commercially available board games, due to their popularity and experiential education potential, can be used with little modification to library instruction. Memory, Old Maid, Dominoes and Dobble games with special cards help to memorize and understand concepts. Library activities may be turned into tales by the use of storytelling activities. Games that are based on explaining (Concept, Definity) or grouping (Brainstorm, Codenames) concepts are good for teaching information search. Quizzes like Timeline can be used in ... reading, while association games (eg. Dixit) might be effective tools of forming the users’ image of a library by discussing prejudice and inducing conversation.

Item Type: Article
Other title: Board games in teaching library use
Journal or Publication Title: Módszertani közlemények
Date: 2019
Volume: 59
Number: 3
ISSN: 2063-3734
Page Range: pp. 24-36
Event Title: Magyar Könyvtárosok Egyesülete vándorgyűlése (51.) (2019) (Székesfehérvár)
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/68971/
Uncontrolled Keywords: Könyvtárhasználat tanítása, Olvasásra nevelés, Képességfejlesztés
Additional Information: Bibliogr.: p. 35-36. ; ill. ; összefoglalás angol nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.03. Educational sciences
Date Deposited: 2020. Jun. 10. 10:56
Last Modified: 2021. Feb. 19. 09:05
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/69081

Actions (login required)

View Item View Item