Társasjátékok a könyvtárhasználat tanításában

Dömsödy Andrea: Társasjátékok a könyvtárhasználat tanításában. In: Módszertani közlemények, (59) 3. pp. 24-36. (2019)

[thumbnail of modszertani_059_003_024-036.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_059_003_024-036.pdf

Letöltés (8MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Commercially available board games, due to their popularity and experiential education potential, can be used with little modification to library instruction. Memory, Old Maid, Dominoes and Dobble games with special cards help to memorize and understand concepts. Library activities may be turned into tales by the use of storytelling activities. Games that are based on explaining (Concept, Definity) or grouping (Brainstorm, Codenames) concepts are good for teaching information search. Quizzes like Timeline can be used in ... reading, while association games (eg. Dixit) might be effective tools of forming the users’ image of a library by discussing prejudice and inducing conversation.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Egyéb cím: Board games in teaching library use
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Módszertani közlemények
Dátum: 2019
Kötet: 59
Szám: 3
ISSN: 2063-3734
Oldalak: pp. 24-36
Konferencia neve: Magyar Könyvtárosok Egyesülete vándorgyűlése (51.) (2019) (Székesfehérvár)
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/68971/
Kulcsszavak: Könyvtárhasználat tanítása, Olvasásra nevelés, Képességfejlesztés
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 35-36. ; ill. ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2020. jún. 10. 10:56
Utolsó módosítás: 2021. feb. 19. 09:05
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/69081
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet